رئیس جهاددانشگاهی کشور جهاددانشگاهی، به همه ثابت کرد، قرار نیست همیشه وابسته غرب باشیم

ربات کشاورز: قم رئیس جهاددانشگاهی کشور یکی از مهمترین خدمات این نهاد انقلابی را رد فرضیه وابستگی همیشگی به غرب دانست.
دکتر حمیدرضا طیبی امروز در دیدار با مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در قم اظهار داشت: جهاددانشگاهی از موالید پربرکت انقلاب اسلامی است که از بدو تاسیس به دنبال رفع خلاهای علمی، آموزشی، فرهنگی و تحقیقی و… در کشور بوده است.
وی ادامه داد: خوشبخانه امروز جهاددانشگاهی قم یکی از قوی ترین مراکز کشور در حوزه های مختلف به خصوص در زمینه درمان ناباروری است که توانسته به سبب استفاده از بهترین شیوه های درمانی دراین زمینه خیلی از این بیماران خارج از کشور و خارج از استان را در این مرکز پذیرش کند.
رئیس جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: توفیقات جهاددانشگاهی در بی نیاز کردن کشور در عرصه های سنگین و حساس علمی و پژوهشی و فناورانه از دکل های حفاری و صنایع نفتی و اپتیک گرفته تا گیاهان دارویی و سلول های بنیادی گسترش یافته است و هر روز شاهد توسعه این فعالیت ها هستیم.
وی اظهار داشت: در زمان شاه و در دانشگاه های آن زمان حس می کردیم که از عمد می خواهند که همیشه تحت سلطه علمی و فنی غرب بوده و همیشه به آنها وابسته باشیم ولی جوانان ما در جهاددانشگاهی ثابت کرده اند که اگر بخواهیم تحت عنایات خاصه و همیشگی مقام معظم رهبری که همیشه حامی تولیدگران و پژوهشگران داخلی کشور هستند، می توانیم به جمع بهترین کشورهای جهان در عرصه های علمی برسیم.
وی با ذکر این مطلب که جهاددانشگاهی ثابت کرد که همیشه قرار نیست وابسته به غرب باشیم، اشاره کرد: امروزه در زمینه اصلاح دام کارهای تحقیقاتی و عملیاتی سنگینی را آغاز نموده ایم و خوشبختانه بتازگی نیز یک شرکت بزرگ دراین زمینه پی ریزی شده است که بتوانیم کشور را در زمینه اصلاح دام و به صرفه کردن دامداری و افزایش تولید دام و شیر و گوشت یاری نماییم.
وی اظهارکرد: خیلی از کارهای علمی و مهندسی جهاددانشگاهی در حساس ترین مراکز و پیچیده ترین فرایندها در حال انجام می باشد. درحالی که در گذشته وارد کننده تجهیزات رادیویی بودیم ولی امروز جهاددانشگاهی کشور را دراین زمینه نیز سربلند کرد و حتی امواج رادیو معارف با تولیدات بومی جهاددگران در فضای جامعه و جهان طنین انداز شده است.
طیبی بیان کرد: یکی از کارهای خاص جهاددانشگاهی که از سالها پیش در شاخه دیگری دنبال می شد، تلاش در جهت آموزش اقشار مختلف کشور به خصوص اقشار لطمه پذیر در زمینه رسیدن به یک شغل آبرومند و تولیدی است که بتوانند زندگی خودرا تامین کنند و دراین زمینه یک طرح ملی در دست انجام است که در قم نیز این پروسه در حال پیموده شدن است.
وی اظهار داشت: همکاری با حوزه علمیه و نهادهای حوزوی و روحانیت جزو افتخارات جهاددانشگاهی است که امیدواریم این امر در قم نیز با حضور مسئولان جهاددانشگاهی استان و مرکز خدمات وارد فازهای جدی و جدید شود و در این گونه از هر شکل از این فعالیت ها حمایت خواهیم کرد.

منبع: