تدوین زندگینامه شهیدان جهاددانشگاهی

به گزارش ربات کشاورز سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از تدوین زندگینامه شهدای جهاددانشگاهی اطلاع داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، حامد علی اکبرزاده با اشاره به این که جهاددانشگاهی بعنوان یکی از نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی همیشه در خط مقدم ایثار و فداکاری بوده است، اضافه کرد: این نهاد از شروع تاسیس علاوه بر خدمات فرهنگی و علمی بیش از صد شهید سرافراز را تقدیم میهن اسلامی کرده است. متاسفانه در گذشته نسبت به مستندسازی زندگینامه، خدمات و دستاوردهای علمی و فرهنگی این شهدای عزیز غفلت شده است و بنا بر این لزوم دارد این اسوه های ایثار و مقاومت به نحو مطلوبی به جامعه معرفی شوند.
او سپس اظهار داشت: اغلب شهدای جهاددانشگاهی علاوه بر سجایای اخلاقی و انسانی در طول عمر خود خدمات علمی و فرهنگی را داشته اند که این ویژگی، شهدای عزیز این نهاد را متمایز می سازد.
علی اکبرزاده اظهار نمود: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی تدوین زندگینامه شهدای این نهاد را آغاز نموده است و امیدواریم در یک بازه زمانی مشخص بتوانیم خدمات این شهدا را به کشور و مردم معرفی نماییم. اولین شهیدی که تدوین زندگینامه او شروع شده، شهید امیر مهرداد از شهدای جهاددانشگاهی واحد صنعتی شریف است که در سال ۱۳۶۲ و در منطقه پنجوین عراق به شهادت رسید.