الون ماسک خبر داد: تولید باتری قدرتمند تسلا

الون ماسک مدیر عامل تسلا در جریان برگزاری نشست سالانه این شرکت که با حضور سهام داران آن برگزار شد، از دستاوردهای تسلا در زمینه تولید باتری اطلاع داد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، او همینطور وعده داد که تسلا در آینده خودرو های برقی ارزان تری تولید نماید. ماسک تصاویری از کارخانه جدید تسلا در شانگهای را هم به حضار نشان داد که تولید انبوه خودرو های برقی را از مارس سال ۲۰۲۰ شروع کرده است.
ماسک تسلا را نخستین شرکت آمریکایی توصیف کرد که با مدت کوتاهی فعالیت در قرن بیست و یکم به سرعت به سودآوری رسیده و این امر بر خلاف دیگر خودروسازان جهان با گذشت سال های طولانی رخ نداده است.
وی از همکاری تسلا و پاناسونیک برای تولید باتری های لیتیومی جدیدی اطلاع داد که سلول های آنها به شکلی جدید در کنار یکدیگر قرار می گیرند و این چینش جدید میزان تولید انرژی را افزایش و فضای اشغال شده توسط باتری را می کاهد. ماسک وعده داد که این باتری جدید به سرعت داغ نمی گردد و بنابراین استفاده از آن امنیت خودرو های برقی را هم بیشتر می کند.
باتری جدید که باتری جدولی نام گرفته مانند یک تکه موکت باریک تا شده است و با اینکه هزینه تولید کمتری دارد، اما ۶ برابر قدرتمندتر بوده، ۵ برابر پرانرژی تر بیشتری دارد و برد آن هم تا ۱۶ درصد بیشتر است.
الون ماسک ابراز امیدواری کرده که استفاده از باتری های جدید قیمت خودرو های برقی تسلا را تا ۲۵ هزار دلار کم کند. او همینطور تاکید کرده تسلا خودرو های برقی خویش را در آینده نزدیک به صورت کامل خودران خواهد نمود.

به گفته ماسک مدل جدیدی از خودروی مدل اس به نام پلید تولید خواهد شد که شتاب صفر تا صد آن کمتر از دو ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۳۲۱ کیلومتر در ساعت می رسد. قدرت موتور این خودرو ۱۱۰۰ اسب بخار و برد آن با یک مرتبه شارژ برابر با ۸۳۶ کیلومتر خواهد بود. این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱۳۹۹۹۰ دلار عرضه می شود.

منبع: