رشد ۱۵ درصدی انعقاد قرارداد توسط نمایندگی بانک خون بند ناف در استان مرکزی

مرکزی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی از رشد پانزده درصدی انعقاد قرارداد توسط بانک خون بند ناف رویان این واحد در شش ماهه سال جاری آگاهی داد.
مسعود شهرجردی در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی در استان مرکزی سابقه فعالیت ۱۱ ساله دارد، اظهار داشت: این مجموعه در استان مرکزی در شش ماهه سال جاری رکورددار ثبت قرارداد نسبت به کل سنوات فعالیت خود بوده و در شهریورماه امسال بهترین عملکرد را نسبت به کلیه شهریورماه های سال های گذشته رقم زده است.
وی ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف را به صورتی مصداق ذخیره سازی و پس انداز سلامتی دانست و اظهار نمود: سلول های یاد شده در درمان خیلی از بیماری های سخت درمان همچون سرطان ها بکار گرفته می شوند.
شهرجردی با اشاره به امکان درمان ۸۰ نوع بیماری با بهره گیری از این سلول ها اظهار داشت: ثبت نام برای استفاده از خدمات این مرکز به صورت اینترنتی انجام می شود و والدین بعد از پرداخت هزینه، قراردادی را با مرکز منعقد می کنند که برمبنای آن، در زمان بستری مادر در بیمارستان و وضع حمل وی، نمونه گیری خون بند ناف نوزاد انجام می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی بر ضرورت فرهنگ سازی جهت تبیین اهمیت استفاده از این امکان در امتداد پس انداز سلامتی برای اعضای خانواده اصرار کرد و اضافه کرد: هزینه کرد برای سلامتی بسیار ضروری تر و مفیدتر از هزینه های گاه تجملاتی است که برای نوزادان انجام می شود.