رئیس کمیته مقابله با کرونا: ۴ دارویی که از پروتکل درمانی کرونا خارج شد

به گزارش ربات کشاورز رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا اظهار داشت: داروهای اسلتامیویر، فاوپیراویر و کلترا از پروتکل خارج کرده بودیم که رمدسیویر مانده بود و آن هم از پروتکل خارج شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، دکتر مصطفی قانعی امروز در یک برنامه خبری اظهار داشت: نتیجه تحقیقات بزرگی که با چندین هزار نفر روی چند مورد از داروها برای درمان کرونا با مشارکت جدی ایران انجام گرفت، روز گذشته توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام گردید. وی ادامه داد: یکی از این داروها داروی رمدسیویر بود که در کشور ما هم بعنوان داروی اصلی در پروتکل قلمداد نشده بود اما پزشک مجاز بود از دارو استفاده نماید.
قانعی اضافه کرد: نتایجی که روز گذشته منتشر گردید نشان داد که این دارو تاثیری در بهبودی بیماران کرونایی ندارد و با وجود اینکه تحت پوشش بیمه ای برای بعضی بیمه ها بود نشان داد اثری ندارد. وی افزود: چنانچه پزشکی رمدسیویر را تجویز کند و بیمار گرفتار عوارض شود خواه ناخواه باری به بیمار تحمیل شده است. رئیس کمیته مقابله با کرونا اظهار داشت: در نشست بعدی کمیته علمی تصمیم گیری جدی خواهد داشت. وی افزود: این دارو هم مثل داروی فاویپیراویر که در ۱۳ مرکز کشور تست شد و عدم تاثیر آن اثبات شد از پروتکل خارج شد و به احتمال زیاد ما داروی ضد ویروس را برای درمان نخواهیم داشت. وی اظهار داشت: داروهای اسلتامیویر، فاویپیراویر و کلت را را از پروتکل خارج کرده بودیم که رمدسیویر مانده بود که آن هم از پروتکل خارج شد. قانعی افزود: داروی اینترفرون هم که در فهرست وجود داشت فقط شاید در مراحل اول بیماری اثر کند و وقتی بیمار بستری شد تاثیر چندانی در بهبودی بیمار نخواهد داشت بدین سبب هزینه ای نباید به بیماران تحمیل کرد برای اینکه عوارض خاص خودش را دارد. وی عنوان کرد: ما در فازی که بیمار بستری می شود باید درمان ضد التهاب را اولویت قرار دهیم. داروی کورتیکوئید استروئید در پروتکل است و بعنوان درمان اصلی که از اسفندماه معرفی گردید مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: