برگزاری پنجمین کنگره بین المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت

پنجمین کنگره بین المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت به همت پژوهشکده یارا و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به مدت سه روز از دوازدهم تا چهاردهم آذر ماه امسال انجام می شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، زخم صدمه ای است که در ابتدا شاید ساده به نظر برسد، اما نوع مزمن آن در بعضی بیماران مانند بیماران دیابتی می تواند تا پای قطع عضو جلو برود. این روزها تغییر سبک زندگی، افزایش جمعیت و شیوع انواع مختلف بیماری ها موجب گسترده تر شدن زخم های مزمن شده اند. تأخیر در ترمیم یک لطمه بافتی هزینه های زیادی دربر دارد و بار سنگینی بر جامعه تحمیل می کند.
پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت (یارا) وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در سالهای گذشته با هدف کاهش این هزینه ها تلاش نموده طول درمان بیماران مبتلا به زخم های مزمن را کم کند و به کابوس قطع عضو در اثر زخم مزمن اختتام بخشد.
پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافتِ جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران علاوه بر دادن آموزش های لازم به صدها پزشک و پرستار، چهار کنگره بین المللی و ۶ کنگره ملی زخم و ترمیم بافت برگزار کرده که هر یک از آنها فرصتی برای هم اندیشی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی بوده است.
این پژوهشکده در ادامه مسیر خود، پنجمین کنگره بین المللی و هفتمین کنگره ملی خودرا برگزار خواهدنمود.
گروه های هدف این کنگره متخصصین علوم بالینی و علوم پایه، دانشجویان پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و علوم پایه هستند که در زمینه درمان لطمه های بافتی فعالیت دارند.
پژوهشگران علاقمند تا روز ۲۵ آبان فرصت دارند مقالات خودرا به کنگره ارسال نمایند.
علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت کنگره به آدرس www.wtrc.ir و سایت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به آدرس jdtums.ir مراجعه کنند.