عرضه ۶ بسته حمایتی بیمه ای به دانش بنیان ها

شبکه فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری از عرضه ۶ بسته بیمه ای برای پوشش ریسک دارایی شرکتهای دانش بنیان و محصولات آنها اطلاع داد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری اعلام نمود که خرید بیمه تکمیلی درمان توسط شرکتهای دانش بنیان امکان پذیر شده است. نرخ و شرایط اعلامی هم حداکثر ۱۵ روز از تاریخ نامه اعتبار خواهد داشت و در صورت هرگونه افزایش ضریب تعرفه هزینه های درمانی، حق بیمه اعلام شده مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت.
همچنین، شرکتهای متقاضی بیمه درمان باید حداقل نیمی از کارکنان خویش را به همراه اعضای خانواده تحت تکلف آنها را مطابق با فهرست بیمه تأمین اجتماعی برای بیمه معرفی کنند.
با توجه به توافق صورت گرفته، در صورتیکه متقاضیان طرح بیمه تکمیلی درمانی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و سایر خدمات بیمه ای هم بهره مند باشند، باز هم می توانند از این طرح بیمه ای استفاده کنند.
در صورتی که بیمه شدگان این طرح از خدمات بیمارستان های غیر طرف قرارداد استفاده کنند، هزینه ها با اصل صورت حساب برپایه تعرفه، بیمارستان های طرف قرارداد هم تراز، محاسبه می شود.
در صورتی که فرد بیمه شده بخواهد برای افرادی که تحت تکلف او نیستند، پوشش بیمه ایجاد نماید، فرانشیز این گروه از بیمه شدگان ۱۰ درصد بیشتر از سایر بیمه شدگان خواهد بود.
برای گروه های کمتر از ۱۰۰۰ نفر، حق بیمه، بیمه شدگان۰ تا ۶۰ سال مطابق با حق بیمه اعلامی و برای بیمه شدگان ۶۰ تا ۷۰ و ۷۰ سال به بالا به ترتیب با ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به حق بیمه اعلامی محاسبه می شود.
همچنین بر مبنای مفاد دیگری از این طرح، عرضه فهرست بیمه گر اول واحد و تایید آن در هنگام صدور قرارداد الزامی است و مالیات و عوارض بر ارزش افزوده و مالیات سلامت مطابق با آخرین مصوبات سازمان امور مالیاتی کشور به حق بیمه ها مورد نظر، اضافه می شود.

منبع: