رئیس جهاددانشگاهی فارس در دیدار با نماینده اقلید: حضور جهاددانشگاهی در جامعه نوید دهنده توسعه است

به گزارش ربات کشاورز فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس تصریح کرد که حضور این نهاد در هر نقطه از ایران، نوید دهنده پویایی، امید و زمینه ساز توسعه و رشد به جامعه بوده است.
دکتر مظاهر بابایی در دیدار نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به حوزه گسترده فعالیتهای جهاددانشگاهی در استان فارس، تصریح کرد که اگر فضای فعالیت و همراهی با این نهاد باشد، فعالیتهای اثربخشی در حوزه های آموزش، پژوهش، اشتغال و مهارت افزایی انجام خواهد داد.
بابایی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در هر نقطه متناسب با ظرفیت ها و نیازها، توان برنامه ریزی و انجام فعالیت را دارد، اظهار داشت: در شهرستان داراب، امروز فعالیتهای تاثیرگذاری در زمینه گیاهان دارویی انجام شده است.
وی ضمن اشاره به ظرفیت های شهرستان اقلید در حوزه های مختلف، لازمه تداوم حضور موثر جهاد در حوزه های آموزش، پژوهش، اشتغال و… در این شهرستان را همراهی و حمایت مسؤلان و نهادهای دولتی دانست.
بابایی با تاکید براینکه بنای مدیریت جهاددانشگاهی، توقف فعالیت ها در هیچ شهرستانی نیست، تصریح کرد: امروز توسعه فعالیتها در شهرستان اقلید منوط به تعامل بیشتر و مطلوبتر است.
او با انتقاد از اینکه همراهی وعده داده شده در ابتدای حضور جهاددانشگاهی در اقلید، عملیاتی نشده است، اظهار داشت: حالا و در دوران شیوع ویروس کرونا، سبک آموزش هم به تبع دیگر ابعاد زندگی، تغییر کرده و همه به دنبال یافتن الگوهای جدید برای تداوم فعالیتها هستند.
بابایی افزود: این در حالیست که جهاددانشگاهی به واسطه توانمندی ها و ظرفیت هایی که درون خود بوجود آورده و پرورش داده است، در حوزه آموزش هم عملکردی قابل قبول داشته و امکان توسعه این فعالیت ها هم متناسب با حمایت و همراهی دستگاههای مسئول وجود دارد.
او ضمن اشاره به آماده شدن بسترهای راه اندازی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی استان فارس، تصریح کرد که این اقدام بستری برای رقم خوردن اتفاقاتی خوب در زمینه فعالیتهای خلاقانه و صنایع دستی و خلاق بوجود آورده است.
بابایی آمادگی جهاددانشگاهی جهت استفاده از ظرفیت های شهرستان اقلید برای توسعه اشتغال و فراهم کردن بسترهای رشد اقتصادی را اعلام و تصریح کرد که این نهاد می تواند در جهت تحقق جهش تولید، کمک کننده باشد.

منبع: