رئیس جهاد دانشگاهی فارس: هم افزایی بسیج با نهادهای علمی توسعه را به دنبال دارد

فارس رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به اینکه بسیج می تواند خویش را با شرایط مختلف کشور و نیازهای روز جامعه تطبیق دهد، اظهار داشت: هم افزایی ظرفیت ها و توانمندی های بسیج با نهادهای علمی اساسا سبب آثار و برکات مختلفی برای تعالی و توسعه کشور خواهد شد.
دکتر مظاهر بابایی شنبه اول آذر در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج نهادی تحت فرماندهی مقام معظم رهبری با هدف نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.
او اضافه کرد: جهاد در راه خدا، گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان، تقویت کامل بنیه دفاعی و کمک به مردم در هنگام بروز بلایا و حوادث غیرمترقبه همچون وظایف این نهاد مقدس است.
بابایی تاکید کرد: بسیج الگویی بی بدیل و متشکل از انسان های با تقوا، پاک، بصیر، شجاع، متوکل، عاشق، بی ادعا و شهادت طلب است و دفاع از کیان اسلام و منافع انقلاب و خدمت خالصانه و فی سبیل الله به کشور و مردم در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی اهداف این مجموعه به حساب می آید.
رئیس جهاددانشگاهی فارس افزود: شجره طیبه بسیج از قابلیت انعطاف پذیری ویژه برخوردار می باشد و می تواند خویش را با شرایط مختلف کشور و نیاز روز جامعه تطبیق دهد و در تمام عرصه های مورد نیاز حضور یابد.
وی با اشاره به اینکه وجود روحیه جهادی و انقلابی در بسیجیان باعث می شود که شجره طیبه بسیج همواره به شکل پویا و متحرک با سرعت و پرشتاب و در عین حال با تدبیر به شکل منظمی عمل کند، اظهار داشت: بسیج پرچمدار حرکت جهاد در ابعاد مختلف مادی و معنوی است و موتور محرکه نظام و انقلاب به حساب می آید و جسارت و جرأت حرکت را در دیگران بوجود می آورد.
بابایی با اشاره به اینکه گوش به فرمان ولایت بودن بسیج، از نگاه ولایی آن سرچشمه گرفته و بسیجیان همواره آماده اجرای فرامین و رهنمودهای رهبری هستند، اظهار داشت: این نهاد مردمی و فراگیر که همواره مورد حمایت و عنایت ملت قرار داشته، پاسداری و حفاظت از دستاوردهای انقلاب و کمک به سازندگی و توسعه کشور را به شکل همزمان مدنظر قرار داده است و در نهایت این نهاد رشد و تعالی توامان مادی و معنوی جامعه را مطرح کرده و همزمان با کوشش برای رشد معنوی جامعه، سلامت، آسایش، امنیت روحی و رفاهی مردم را هم حائز اهمیت می داند.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با یادآوری اینکه بسیج همواره در عرصه های مختلفی که نیاز انقلاب اسلامی و مردم این کشور بوده، ورود کرده و آثار و برکات گوناگونی از خود به جا آورده است، اظهار داشت: امروزه تلاش گروه های جهادی در محروم ترین نقاط کشور که و یاری رساندن به نیازمندان همگی از ثمره و برکات بسیج است که جهادگران بسیجی وار به نیازمندان شتافته اند و همواره تلاش در رفع نیازمندی و محرومیت های آنان می کنند.
بابایی با اشاره به اینکه بسیج نه تنها در عرصه های دفاعی، تأمین امنیت، اجتماعی و فرهنگی ورود کرده است، بلکه به مباحث علمی هم توجه ویژه ای می کند، اظهار داشت: راه اندازی بسیج علمی ذیل نهاد مقدس سپاه، تلاش پرارزشی است که می تواند حامی نخبگان علمی جامعه و یاری رسان دستگاههای علمی نظیر جهاددانشگاهی در دستیابی به اهداف متعالیشان باشد و هم افزایی ظرفیت ها و توانمندی های این نهادها اساسا سبب آثار و برکات مختلفی برای تعالی و توسعه کشور خواهد شد.

منبع: