برگزاری نکوداشت رئیس اسبق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

ربات کشاورز: مراسم نکوداشت استاد علم و اخلاق دکتر سید محمد تقی بطحائی با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده برق، مدیر فرهنگی پردیس برق و کامپیوتر و سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر و در دانشکده برق این دانشگاه اجرا شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر یزدان دوست رئیس دانشگاه خواجه نصیر، دکتر بشرحق قائم مقام ریاست، دکتراصغری رئیس جهاد دانشگاهی خواجه نصیر، دکتر محمدی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر، حجت الاسلام علم خواه نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محامدپور نماینده کانون قرآن، دکتر فریدونیان نماینده گروه قدرت دانشکده برق، دکتر نیکوفرد مدیر فرهنگی پردیس برق و کامپیوتر، دکتر علیاری معاون پژوهشی دانشکده برق و دکتر حسینی نژاد معاون آموزشی دانشکده برق از مهمانان حاضر در مراسم بوده و بدلیل شیوع ویروس کرونا مابقی مهمانان به صورت مجازی این مراسم را دنبال می کردند.
در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، دکتر عابدی استاد راهنمای دکتر بطحائی در زمان دانشجویی او به روی خط آمده و با دکتر بطحائی گفتگو کرد.
دکتر یزدان دوست رئیس دانشگاه خواجه نصیر نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به صفات دکتر بطحائی اظهار داشت: ایشان هیچوقت از حرکت بازنمی ایستند و از کوشش برای مسیر علمی و جایگاه دانشگاه هیچ وقت فروگذار نکردند.
دکتر اصغری رئیس جهاد دانشگاهی خواجه نصیر ضمن اشاره به خاطرات چندین ساله با دکتر بطحائی اشاره کرد: در کنارصفاتی که بعنوان زینت به قبای معلمی می توان مزین کرد، از ایشان بعنوان یک مرشد مصلح می توان یاد کرد. تدین، سعه صدر، دلسوزی و کوشش برای حل مشکل همچون صفات بارز ایشان است.
در ادامه دکتر علیاری معاون پژوهشی دانشکده برق بعنوان مجری این مراسم به قرائت پیام های نوشته شده از طرف سایر اساتید و دانشجویان پرداخت و کلیپ هایی که توسط مرکز تولیدات چندرسانه ای سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر تهیه و تدوین شده بود، پخش گردید.
در انتهای مراسم، حاضرین با اهدای یادبودهایی از زحمات چندساله ی استاد علم و اخلاق تقدیر و از زحمات او قدردانی کردند.
سید محمدتقی بطحایی گلپایگانی (متولد ۱۳۲۹، قم) رئیس سابق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۴ و همین طور از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ بود. او دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته برق در گرایش قدرت از دانشگاه جرج واشینگتن آمریکا است.

منبع: