رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر: باید با اعتماد به توان علمی نخبگان به سمت تولید فناوری برویم

به گزارش ربات کشاورز بوشهر رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: حوزه آبزیان و اقتصاد کرانه ای نقش به سزایی در توسعه استان دارد که باید برنامه ریزی جهت تکمیل زنجیره پرورش آبزیان را در اولویت قرار دهیم و ضمن اعتماد به توان علمی نخبگان به سمت تولید فناوری برویم.
علی احمدی زاده در نشست انعقاد تفاهم نامه بین مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس و جهاددانشگاهی استان بوشهر اظهار داشت: از ظرفیت مهم دریا و اقتصاد کرانه ای برای توسعه استان و کشور استفاده گردد. باتوجه به موقعیت راهبردی نقش مهمی که استان بوشهر در توسعه منطقه و کشور دارد نیاز است مسئولین با خودباوری و توجه ویژه به توان داخلی این مهم را جامه عمل بپوشانند.
وی با اشاره به ضرورت نگاه ملّی مسئولان و اهمیت توانمندی علمی داخلی عنوان کرد: باید به ظرفیت نخبگان و توان آنان اعتماد شود همچون اعتمادی که مقام معظم رهبری به جوانان و نخبگان کردند و نتیجه آن این شد که در حوزه های فناوری هسته ای و سلول های بنیادی در دنیا صاحب فناوری هستیم. اعتقاد و اعتماد به توان داخل و خودباوری می تواند مشکلات کشور را حل نماید.
این مسئول با اشاره به ظرفیت حوزه های نفت و گاز در استان بوشهر اظهار نمود: صنایع بسیار زیادی در استان بوشهر مستقر هستند و به صورتی مرکز نفت و گاز کشور هستیم. حضور و استقرار نفت و گاز در استان باید سبب پیشرفت و توسعه استان شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اشاره کرد: نماینده ها و مدیران ارشد استان باید از این صنعت مطالبه گری استفاده از ظرفیت های علمی استان را داشته باشند، همین طور حوزه آبزیان و اقتصاد کرانه ای نقش به سزایی در توسعه استان دارد که باید برنامه ریزی جهت تکمیل زنجیره پرورش آبزیان را در اولویت قرار دهیم. کشورهای دیگر همچون کشورهای شرق آسیا از این تجارت اقتصادی بسیار بهره برده اند و استان بوشهر به لحاظ همجواری با خلیج فارس ظرفیت عظیمی جهت توسعه این صنعت مهم ارزش غذایی را دارد.
احمدی زاده با اشاره به ضرورت خودکفایی و بهره برداری از این ظرفیت ها اظهار داشت: باید در مرز علم و فناوری دنیا حرکت کرده و ضمن اعتماد به توان علمی نخبگان به سمت تولید فناوری برویم.
وی بیان کرد: در تدوین سند دانش بنیان و همین طور سند علم و فناوری استان جهت استفاده از صنعت آبزی پروری و دریا در برنامه توسعه استان برنامه ریزی خوبی صورت نگرفته است که نیازمند است این اسناد بالادستی باتوجه به ظرفیت های بالقوه استان تدوین و اجرا شود.
این مسئول اشاره کرد: باید از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی استان در توسعه استان بهره برد و دانشگاه ها در کنار آموزش و وظایف ذاتی خود در کارآفرینی، تجاری سازی محصول، شتاب دهی اکوسیستم کسب وکار و فناوری نقش آفرینی کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار نمود: مشکل استان عدم هم افزایی بین دانشگاه ها و عدم نقش علمی برای دانشگاه ها و مراکز علمی استان است و بنا بر این تداخل فعالیت ها و موازی کاری در حوزه های مختلف وجود دارد.

منبع: