سرپرست جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد ضرورت پشتیبانی از جهاددانشگاهی استان مرکزی برای ورود به عرصه صنعت

به گزارش ربات کشاورز مرکزی سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار داشت: این نهاد برای ورود موثر به عرصه صنعت نیازمند حمایت های مجموعه استان است.
“علی اصغر غفاری زاده” ششم بهمن ماه در آیین تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، اظهار نمود: جهاد دانشگاهی جزو معدود نهادهایی است که توانایی ورود به خیلی از عرصه ها همچون پزشکی، کشاورزی، خدمات و صنعت را داراست و جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز از این قاعده مستثنی نیست، بر این اساس خواسته ها و مطالباتی که از این مجموعه انتظار می رود به حق است و باید در این حوزه ها برنامه ریزی شود.
وی با تکیه بر اینکه قصد ما در مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی، ضمن ادامه فعالیتهای قبل، تحول درون و برون سازمانی است تا استان و کشور ثمره آنرا ببیند، اظهار داشت: زمانی می توان اعلام نمود که کار متفاوتی را به انجام رسانده ایم که بتوان محصول و ثمره آنرا دید. کارهای بسیاری در این مجموعه انجام شده است، اما هنوز ظرفیت های بسیاری باقی است و در راه جدید پیش رو توجه بیشتر به حوزه های صنعت، کشاورزی و پزشکی را مدنظر خواهیم داشت، هرچند که برای ورود به عرصه صنعت نیازمند حمایت های استان هستیم.
غفاری زاده خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی وابسته به درآمدهای خود است و باید مسؤلان در کنار توقعاتی که از جهاد دانشگاهی دارند، پشتیبانی از این نهاد را نیز مدنظر داشته باشند، چونکه اگر حمایتی صورت نگیرد نمی توان به ایده ها و برنامه های تدوین شده رسید.
با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی استان در حوزه درمان ناباروری اظهار نمود: در این حوزه درصدد تبدیل شدن به بازوی دانشگاه علوم پزشکی هستیم. از طرفی این نهاد انقلابی مجموعه ای است که پژوهشکده های فراوانی را در سطح کشور در اختیار دارد که می توانند در زمینه صنعت، پزشکی و کشاورزی استان ورود کنند، اما نیازمند تامین زیرساخت های لازم در این حوزه ها و حمایت مجموعه استان برای محقق کردن اهداف هستیم.
وظیفه گرایی به مأموریت گرایی بدل شود
مسعود شهرجردی رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این آئین با اشاره به اینکه تمرکز کار در دوره فعالیت بنده بعنوان رئیس جهاد دانشگاهی بر تعامل با بخش های مختلف بود و بر این اساس عقد قراردادها و تفاهم نامه های همکاری با مجموعه هایی مانند کارخانه آذرآب، سازمان آب و فاضلاب، نظام مهندسی، دانشگاه آزاد، هلال احمر، استانداری مرکزی شورای رفاه صنعت آب وبرق و… انجام گرفت.

وی اضافه کرد: در این مجموعه ۸۱ نفر مشغول به فعالیت هستند و تلاش شده است که با گردش شغلی ارتقا و توانمندسازی اعضا صورت گیرد و طی ۲ سال گذشته هیچ نیرویی از خارج به این مجموعه وارد نشده است و اهتمام بر توانمندسازی نیروهای موجود جهاد دانشگاهی بوده است.
شهرجردی اظهار داشت: در این دوره از محل سفر ریاست جمهوری و بودجه متوازن، بودجه مجموعه ارتقا یافت و توسعه امکانات و تجهیزات رقم خورد.
وی اضافه کرد: در این دوره اجرا و اتمام طرح های پژوهشی انجام شد که بخشی شامل شناسایی شاخصهای توسعه اجتماعی سند ارتقای وضعیت زنان منطقه آزاد کیش، پیگیری اجرای سند ارتقای وضعیت زنان جزیره قشم در سال ۹۹، ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی در محیط gis برای اراضی در حریم و خارج از حریم شهرهای استان مرکزی، تدوین طرح جامع گردشگری استان، ارزیابی تاب آوری مناطق شهری کلانشهر اراک در سال ۹۸ و تدوین طرح جامع گردشگری شهر های محلات شازند دلیجان خمین و… می شود.
شهرجردی ضمن اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی در تدوین سند جلوگیری از بحران استان مرکزی، اضافه کرد: در حوزه درمان نیز پژوهش های بسیاری صورت گرفته است و راه اندازی ازمایشگاه تشخیص طبی، کلینیک های غدد، سلامت جنسی و اهدا، راه اندازی آزمایشگاه معتمد محیط زیست، راه اندازی دفتر نمایندگی سلول های بنیادی و… نیز به انجام رسید.
وی با اشاره به اینکه تاکید جهاد دانشگاهی بر انجام طرح های بر زمین مانده است، اضافه کرد: راه اندازی مرکز تحقیقات انار با نگاه دانش بنیان پیگیزی شده است که فعلا این طرح در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است و با کمک کمسیسون کشاورزی مجلس می توان این طرح را اجرائی کرد.
شهرجردی ضمن اشاره به کسب رتبه های برتر توسط مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک در سال ۹۸ و مرکز نیمور در سال ۹۹، اظهار داشت: در این دوره مرکز آزمون جهاد دانشگاهی افتتاح شد و آزمون های استخدامی و مکاتبه ای توسط این مرکز به انجام رسید.
وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی نیز فعالیتهای بسیاری صورت گرفت، اظهار داشت: در این راستا فعالیتهای شاخصی همچون ستاندن موافقت قطعی سازمان دانشجویان، راه اندازی گروه های جهادی محرومیت زدایی جهادگران، افتتاح باشگاه دانشجویان محیط زیست، برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری نگوداشت پروفسور قوام زاده به همت خبرگزاری ایسنا و… به انجام رسید، همین طور سعی شده است رشد دوبرابری نشر کتاب در مجموعه انجام گرفته و بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در این عرصه رونمایی گردید.
شهرجردی ضمن اشاره به فعالیتهای این مجموعه در حوزه کرونا، یکی از فعالیت جهاد دانشگاهی را ارتقای واحدهای فناور دانست و اظهار داشت: فعالیتهای اثرگذار یک مجموعه نیازمند یک سری اصلاحات ساختاری است و مسلما این اصلاحات همراه با برخی بداخلاقی ها و حتی بداخلاقی های سیاسی خواهد بود که البته از این بداخلاقی ها دور نماندیم و امیدواریم در دوره جدید مدیریتی پروژه محوری مدنظر قرار گیرد و وظیفه گرایی به مأموریت گرایی بدل شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در این مراسم، مسعود شهرجردی رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان مرکزی تکریم شد و علی اصغر غفاری زاده بعنوان سرپرست جدید این نهاد معارفه شد.

منبع: