رئیس جهاد دانشگاهی فارس: پارک صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس بزودی راه اندازی می شود

به گزارش ربات کشاورز فارس رئیس جهاد دانشگاهی فارس از طریق اندازی پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در ذیل این نهاد در استان فارس در آینده نزدیک اطلاع داد.
مظاهر بابایی شنبه ۱۱ بهمن در دیدار با نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: قریب یک دهه مرکز جهاددانشگاهی فیروزآباد فعالیت داشته است که رویکرد اصلی آن مهارت آموزشی تخصصی بود.
او با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال زایی و رفع معضل بیکاری هم با بر مبنای ظرفیت ها و امکانات در فیروزآباد تا اینجا خوب پیشرفت داشته ایم، اظهار داشت: فیروزآباد در فعالیتهایی نظیر دام پروری، کشاورزی و گیاهان دارویی خیلی خوب عمل کرده است. البته قرار بود که در این شهرستان بحث عصاره گیری از گل های محمدی را با استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی دنبال نماییم اما متأسفانه علیرغم پیگیری های فراوان هنوز هیچ اقدامی در این حوزه صورت نگرفت بنابراین این امر در شهرستان داراب صورت گرفت و به صورت طرح ملی فناوری به ثبت رسید.
بابایی با اشاره به اینکه در مجلس هم این طرح حمایت شده است، اظهار داشت: در این فعالیت، بخش خصوصی همکاری خوبی داشته و سرمایه گذاری می نماید البته این بدان معنا نیست که چنین فعالیتی نمی تواند در فیروزآباد صورت گیرد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس تاکید کرد: نگاه کلان جهاددانشگاهی این است که استان فارس باید شاخص گیاهان دارویی باشد که می توان بخشی از این برنامه ها را در شهرستان فیروزآباد انجام داد.
او ضمن اعلام آمادگی راه اندازی مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی در فیروزآباد، اظهار داشت: الان به راه اندازی مراکز رشد در نقاط مختلف استان نیاز داریم تا تبدیل به مراکز نوآوری و شتابدهی شود و در این مراکز افراد را به سمت اشتغال زایی سوق می دهیم.
رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران در فارس با اشاره به اینکه در این مراکز ایده می تواند به ثروت تبدیل گردد، اظهار داشت: بزودی پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در جهاددانشگاهی فارس راه اندازی خواهد شد که با عنایت به مأموریت پارک و وجود ۷۰ نوع صنایع دستی در استان فارس می توانیم ورود خوبی برای تقویت این بخش داشته باشیم.
بابایی همینطور بیان نمود: جهاددانشگاهی همینطور در بحث اصلاح نژاد دام سنگین ورود کرده که اتفاق خوبی در این خصوص افتاده است و با عنایت به اعلام شرایط از جهاد مرکز می توانیم این فعالیت را در فیروزآباد گسترش دهیم.
سیامک کریمی، سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی فارس هم در این دیدار ضمن اشاره به فعالیتهای سه گانه پژوهشی، آموزشی و فرهنگی این نهاد، اظهار داشت: آموزش های کوتاه مدت جهاددانشگاهی در این شهرستان در گروه های مختلف فعال می باشند.
او فعالیت دپارتمان های علوم پزشکی، علوم کامپیوتر، زبان، کشاورزی که مهم ترین آن کشت گل های زینتی به صورت هیدروپونیک است، علوم انسانی، تربیت مدرس ابتدایی، مهدکودک، پیش دبیستانی، علوم قرآنی و غیره را همچون فعالیتهای جهاددانشگاهی در بخش آموزه های کوتاه مدت برشمرد.
کریمی سخنان خود با اشاره به اینکه سهم فارس در طرح ملی مشاغل خانگی ۳ هزار نفر بوده است، اظهار داشت: در این طرح فعالیتهایی نظیر مشاوره، آموزش، اتصال به بازار کار و غیره را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می دهیم.
او با اشاره به اینکه فعالیت بخش های مختلف جهاددانشگاهی در فیروزآباد نیازمند فراهم آمدن زیرساخت ها و امکانات است، اظهار داشت: با عنایت به موقعیت، فرهنگ و پتانسیل فیروزآباد می توانیم اقدامات خوبی در این شهرستان انجام دهیم.
محمدصادق فرهنگ دوست، مدیر مرکز آموزشی شهرستان فیروزآباد هم در این دیدار با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ نفر در این شهرستان از طرح مشاغل خانگی جهادانشگاهی بهره برده اند، اظهار داشت: طی ۱۰ سال فعالیت در این شهرستان توانسته ایم برای حدود ۴ هزار نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد نماییم.
فرهنگ دوست با تاکید بر اینکه با هم افزایی دستگاههای مختلف شهرستان می توانیم این تعداد اشتغال زایی را افزایش دهیم، اظهار داشت: همینطور می توانیم مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی را در فیروزآباد فعالیت نماییم تا بتوانم رشته هایی که منجر به اشتغالزایی می شوند را در این مرکز آموزش دهیم.

منبع: