رییس جهاددانشگاهی استان کردستان: انقلاب اسلامی برخواسته از بطن مردم است

به گزارش ربات کشاورز کردستان رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، عامل اصلی پیروزی ۸ سال جنگ تحمیلی به کشور را بدون حضور مردم ناممکن دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی مردم در حالی به پیروزی رسید که قریب به اتفاق کشورهای نظام طاغوت از کشور عراق حمایت می کردند.
اکبر اسدی امروز یکشنبه (۱۹ بهمن ماه) در مراسم گرامی داشت دهه فجر که در جهاددانشگاهی برگزار شد با تکیه بر اینکه یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه است اظهار نمود: نظام جمهوری اسلامی با وجود فراز و نشیب های بسیار زیادی که پشت سر گذاشته به صورت یقین بدون پشتوانه و حمایت مردم زمین گیر می شد.
وی عامل اصلی پیروزی ۸ سال جنگ تحمیلی به کشور را بدون حضور مردم ناممکن دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی مردم در حالی به پیروزی رسید که قریب به اتفاق کشورهای نظام طاغوت از کشور عراق حمایت می کردند.
رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، ضمن اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب بیان نمود: بر اساس معادلات نظامی زمانی که دو کشور با هم درگیر می شوند باید تعادلی بین آنها برقرار باشد؛ با نگاهی به جنگ تحمیلی مشخص می شود که در زمان ۸ سال دفاع مقدس تمام حمایت ها بدون استثنا از عراق و صدام بود و مدرن ترین تجهیزات در اختیار عراق قرار می گرفت.
وی با اشاره به اینکه عراقی ها در زمان جنگ روحیه تجاوزگری و کشورگشایی زیادی داشتند افزود: انقلاب اسلامی ایران از سوی هیچ کشوری مورد حمایت قرار نمی گرفت و بر همین مبنا هیچ توازن و تعادلی بین ایران و عراق برقرار نبود.
اسدی اضافه کرد: صدام بعنوان رئیس عراق همه این عوامل را به جز قدرت انقلابی که در ایران شکل گرفته بود در نظر داشت و نمی دانست که روحیه مردم انقلابی، پشتوانه نظام است که اگر این را می دانست هیچگاه نزدیک مرزهای ایران نمی شد.
وی بیان نمود: در طول تاریخ انقلاب ثابت شده است که هر کشوری که با ایران بوده، استقرار یافته و به ثبات رسیده است و کشورهایی که بر ضد انقلاب بودند بخصوص آمریکا نتوانستند به پیروزی برسند و این شعار نیست.
اسدی ایجاد نهادی انقلابی همچون جهاددانشگاهی را حاصل اراده دانشجویان مبارزی دانست که احساس مسئولیت کرده و با تلاش خود این نهاد را دل دانشگاه به وجود آردند.
وی تصریح کرد: تشکیل جهاددانشگاهی از سال ۱۳۵۷ منشا خدمات ارزشمندی به مردم و در سطح دانشگاه ها شده است و در عرصه های مختلف پژوهشی، علمی، آموزشی و فرهنگی اقدامات زیادی انجام داده است.
رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی، در حوزه فعالیتهای فرهنگی بهترین ها را در اطلاع رسانی و حوزه فعالیتهای معرفتی و افکار سنجی بوجود آورده است.
وی نداشتن مهارت را خلاء جامعه امروز دانست و اظهار داشت: در حوزه فعالیتهای آموزشی، جهاددانشگاهی منشاء فعالیتهای ارزشمندی در زمینه مهارت برای دانشجویان و عموم مردم شده است.
اسدی با اشاره به اینکه با بیان اینکه یاد تمامی جهادگرانی که در جهت آرمان های انقلاب جان خویش را فدا کردند گرامی باد تصریح کرد: امید است که در استان کردستان با پایه کار بودن همکاران پر تلاش و با حداقل امکانات در این راه موفق و موید شویم.

منبع: