با انعقاد تفاهم نامه ای صورت می پذیرد؛ شروع همکاری آکادمی علوم کشور افغانستان و دانشگاه علم و فرهنگ

ربات کشاورز: رئیس آکادمی علوم کشور افغانستان و هیات همراه با هدف گسترش همکاریهای دوجانبه از دانشگاه علم و فرهنگ بازدید نمودند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در این نشست سیدسعید هاشمی-رییس دانشگاه علم و فرهنگ- به معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای نو آورانه دانشگاه و جهاد دانشگاهی پرداخت.
رئیس دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه علم و فرهنگ، در ۹۱ رشته تحصیلی و حوزه های مختلفی مانند: علوم انسانی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، گردشگری، فنی و مهندسی و هنر ومعماری آماده همکاری با تمام دانشگاه های کشور دوست و برادر افغانستان است.
دکتر هاشمی اضافه کرد: اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اسلامی دو کشور ایران و افغانستان بسیار قابل توجه است و این مشترکات سبب تسهیل همکاریهای فی درخلال خواهد شد.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ همین طور به توانمندی این دانشگاه در حوزه کارآفرینی، آموزش های ویژه در بخش استارتاپ ها و صنایع فرهنگی اشاره نمود و اضافه کرد: وجود بنیاد کسب وکار، موسسه توسعه پایدار گردشگری و تنها پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ سبب شده که این دانشگاه دارای تجربیات خوبی در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی باشد.
وی همین طور درباب برگزاری دوره های مهارتی و فنی در رشته های موجود دانشگاه و کالج بین الملل برای متقاضیان غیرایرانی اعلام آمادگی کرد.
رئیس آکادمی علوم افغانستان- دکتر عبدالظاهر شکیب-، ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ اظهار داشت: آکادمی علوم افغانستان زیر نظر رئیس جمهور این کشور بوده و دارای سه بخش اصلی « علوم بشری»، «علوم اسلامی»، «علوم طبیعی» و «فناوری» است که هر یک از این بخش ها دارای دپارتمان های گوناگون می باشد.
دکتر شکیب اضافه کرد: ۱۵ مرکز علمی، ۴۳ انیستیتو علمی- پژوهشی و ۸۴ دپارتمان علمی همراه ۱۱ مجله علمی-پژوهشی زیر نظر آکادمی علوم افغانستان فعالیت دارند که قدمت تعدادی از مجلات به ۸۰ سال می رسد.
وی ادامه داد: آکادمی علوم افغانستان هر ساله سمینارهای علمی- تحقیقاتی گوناگون برگزار می نماید که همکاری با دانشگاه علم و فرهنگ می تواند به غنای این سمینارها کمک نماید.
رئیس آکادمی علوم افغانستان پیشنهاد عقد تفاهم نامه همکاریهای مشترک بین دانشگاه علم و فرهنگ و آکادمی علوم افغانستان را داد که با استقبال رئیس دانشگاه علم و فرهنگ رو به رو شد و مقرر گردید در اسرع وقت تفاهم نامه همکاری بین طرفین منعقد گردد.
در حاشیه این دیدار هیات آکادمی علوم افغانستان ظرفیت های از کارآفرینی دانشگاه، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و استارتاپ کشف سرزمین پارس (DPL) بازدید به عمل آوردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، رئیس آکادمی علوم افغانستان و هیات همراه از جانب معاونت علمی ریاست جمهوری جهت بازدید از مراکز علمی و دانشگاه های کشور دعوت شده بودند.

منبع: