راه اندازی سایت تحلیل پتنت و آشنایی با اختراعات، علایم تجاری و طرح های صنعتی

به گزارش ربات کشاورز به منظور آشنایی محققان و فناوران با دارایی های فکری، اختراعات، علامت تجاری و طرح صنعتی سایتی با عنوان دارکوب، توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی راه اندازی شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، بیژن نصیری اعظم، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به اینکه عرضه خدمات ملی و بین المللی در زمینه مالکیت فکری، ثبت اختراعات و علایم تجاری در زمینه های فعالیتی این شرکت است اظهار داشت: عرضه آموزش های تخصصی در زمینه ثبت اختراع، علایم تجاری و طرح های صنعتی از حوزه های مورد فعالیت این شرکت است و مدیران شرکتهای فناور و دانش بنیان باید بدانند این آموزش ها در آینده کسب و کار آنها اهمیت دارد و درصورت سهل انگاری و یا نادیده گرفتن این آموزش ها امکان دارد ایده ها و طرح های آنها مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

وی ضمن اشاره به برگزاری دوره های حضوری و آنلاین در زمینه حقوق و مالکیت فکری توسط این شرکت اظهار داشت: با عنایت به شرایط کرونا، دوره های مختلف آموزشی و همینطور مشاوره های مختلف در این عرصه به صورت آنلاین و آفلاین در چارچوب تولید محتوا به جامعه هدف عرضه می گردد. شرکت نوفن حامی البرز، یکی از کارگزاران صندوق نوآوری و شکوفایی است؛ بین ۷۵ تا۹۰ درصد هزینه هایی را که شرکتهای دانش بنیان برای حفظ دارایی های فکری های در سطح ملی و بین المللی انجام می دهند، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت بلاعوض پرداخت می گردد.

نصیری اعظم اضافه کرد: یکی از فعالیتهای این شرکت عرضه خدمات در ارتباط با پتنت است. تلاش این موسسه همواره براین است که درصورت وجود سرمایه گذار از یک سو و مخترع و صاحب ایده از طرفی، شرایطی را فراهم آورد که آنها بتوانند در راه سرمایه گذاری مشترک گام بردارند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به حمایت های موثر پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی از شرکتهای دانش بنیان و فناور اظهار داشت: پارک علم و فناوری البرز بستر و زمینه تعامل سازنده ای را با بخش های مختلف دولتی و خصوصی فراهم نموده که این شرایط به توسعه فعالیتهای این شرکت ها کمک می نماید. نشر اطلاعات در ارتباط با اختراعات، نوآوری ها و فناوری ها یکی از نیازهای مهم محققان است و این موسسه سایتی را با عنوان دارکوب (https: //darkob.co.ir) راه اندازی کرده تا محققان، مخترعان و فناوران کشورمان برای آشنایی با این فناوری ها و نوآوری ها به این سایت مراجعه کرده و از اطلاعات مورد نیاز در این عرصه بهرمند شوند.

براساس اعلام روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، این موسسه خدماتی را در زمینه مشاوره کارآفرینی فناورانه به متقاضیانی که می خواهند کسب کار خویش را با کمک فناوری راه اندازی کنند، عرضه می دهد. موضوعات قابل عرضه شامل مشاوره ثبت اختراع ملی و بین المللی، استقرار در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است و این مشاوره ها به دو صورت حضوری و غیر حضور قابل عرضه است.

منبع: