برخورد جدی با سو استفاده کنندگان از نام و برند پژوهشگاه رویان

ربات کشاورز: با جستجوی نام ˮرویانˮ در اینترنت، با مراکز و مؤسسه هایی مواجه می شویم که با نام ˮرویانˮ در زمینه هایی مانند درمان ناباروری، پوست، مو و زیبایی، درمان چاقی و لاغری، تولید و عرضه دارو، دامپزشکی فعالیت می کنند؛ این درحالی است که نام و برند ˮرویانˮ، یک نام شناخته شده در عرصه ملی و بین المللی است که خدمات در حوزه های ذکر شده را تنها تحت عنوان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ارائه می کند.

دکتر عبدالحسین شاهوردی در گفت و گو با ایسنا گفت: تیم های تخصصی در بخش های مختلف پژوهشگاه رویان همیشه تلاش نموده اند منافع مردم و دریافت کنندگان خدمات مختلف را بر منافع خود ارجح بدانند، برای اینکه مردم را سرمایه ارزشمندی می دانند. این خدمات در حوزه های مختلف شامل درمان ناباروری، سلول درمانی، سلول های بنیادی، چاقی و دیابت تحت عنوان نام و برند “پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی” ارائه می شود و اهتمام و تلاش مستمر ما، حفظ و حراست از این نام و برند بوده است.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به تخلف ها و سو استفاده هایی که از نام و برند پژوهشگاه رویان می شود، تاکید کرد: موارد مختلفی از تخلف دراین زمینه را شاهد می باشیم. مراکز درمان ناباروری و تعیین جنسیت، کلینیک های پوست و زیبایی، کاشت مو، درمان چاقی و لاغری، دامپزشکی، حتی فروش دارو با نام و برند رویان در سطح کشور دیده می شود. گاهی اوقات از تصاویر پژوهشگران و حتی تبلیغات مربوط به پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، برای تبلیغ و ارائه خدمات مختلف سو استفاده می شود.

دکتر شاهوردی اظهار داشت: نام و برند رویان همیشه بعنوان “پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی” ذکر و خدمات این پژوهشگاه فقط در شهر تهران و یک مرکز در اصفهان ارائه می شود. در بحث درمان ناباروری غیر از مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه رویان (منطقه بنی هاشم تهران) و مرکز دیگری با همکاری هلال احمر تحت عنوان رویش (در منطقه تهرانپارس)، شعبه دیگری نداریم و سایر کارهای مشترک پژوهشگاه در زمینه درمان ناباروری، ارائه مشاوره و حمایت علمی از سایر مراکز درمان ناباروی کشور است.

وی اضافه کرد: در زمینه برخورد با افراد و مؤسسه هایی که از نام و برند رویان سوء استفاده می نمایند برخورد جدی و قاطع را در دستور کار قرار داده­ ایم به همین دلیل دفتر حقوقی پژوهشگاه رویان در بخش های مختلف ورود پیدا کرده است و در بحث مالکیت معنوی، مبادرت به ثبتِ نام و برند رویان و کارهای این پژوهشگاه کرده ایم.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تاکید کرد: در زمینه افراد و مؤسسه هایی که از روی ناآگاهی، غفلت یا هر مورد دیگری، مبادرت به سو استفاده از نام و برند رویان می کنند، در گام نخست به شکل تذکر و در مراحل بعدی به شکل حقوقی برخورد می نماییم. مردم نیز باید دراین زمینه دقت نظر داشته باشند تا مورد سو استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در قالب ۳ پژوهشکده شامل: “پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی رویان”، “پژوهشکده پزشکی تولید مثل رویان”، “پژوهشکده زیست فناوری” و ۳ مرکز خدمات تخصصی شامل: “مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری”، “مرکز سلول درمانی”، “مرکز دیابت، چاقی و متابولیسم” فعالیت می کند. متقاضیان دریافت خدمات مختلف باید فقط بوسیله وب سایت این پژوهشگاه رویان، اطلاعات و شماره تماس این مراکز را دریافت نمایند.

منبع: