در نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید شد؛ استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مشکلات راه آهن

ربات کشاورز: در نشست مشترک رئیس جهاددانشگاهی با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مشکلات راه آهن تاکید گردید. گ

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، نشست مشترک دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی با دکتر سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، باهدف توسعه همکاریهای فناورانه فی درخلال انجام شد.

ورود به صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری از اولویت اصلی جهاددانشگاهی

دکتر طیبی در این جلسه مشترک فلسفه اصلی تشکیل جهاددانشگاهی را الگوسازی توان فناوری کشور در فناوری های موردنیاز اعلام نمود و اظهار داشت: ورود به صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری از اولویت اصلی جهاددانشگاهی است و این نهاد آمادگی کامل برای برقی کردن خطوط ریلی و طراحی و ساخت واگن های برقی پرسرعت را دارد.

وی بابیان اینکه باتوجه به اهداف برنامه ششم توسعه تجهیزات موردنیاز صنعت حمل و نقل ریلی باید ۸۵ درصد بومی و ساخت داخل شود تاکید کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد مسئولیت انتقال و بومی سازی تکنولوژی در صنعت ریلی کشور را بپذیرد.

رئیس جهاددانشگاهی اضافه کرد: هم اکنون با بومی سازی فناوری یک رام قطار هفت واگنه درون شهری (مترو) جهاددانشگاهی در کنار شرکت های بزرگ دنیا امکان طراحی و ساخت سیستم رانش واگن های مترو و برقی را در اختیار دارد.

استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مشکلات راه آهن

دکتر رسولی نیز در این جلسه مشترک با اشاره به تحقق اهداف شعار سال تاکید کرد: در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی مرکز جهادی پیشرفت با حضور متخصصین و صاحب نظران برروی ۳۰ مسئله اولویت دار راه آهن تمرکز شده و با بررسی دقیق دنبال راهکارهای پیشنهادی هستند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با حضور خود درراه آهن می تواند منشاء کارهای عملیاتی بزرگ در راه آهن کشور باشد اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مشکلات راه آهن استفاده نمائیم.

گفتنی است، در ادامه این جلسه مشترک با ارائه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی پیشنهاد پروژه طراحی و ساخت قطار پرسرعت برقی ارائه گردید و قرار شد کمیته مشترک جهاددانشگاهی و راه آهن برای ساخت قطار پرسرعت برقی تشکیل و یک پیشنهاد جامع برای پروژه آماده شود تا پروژه در حداقل زمان ممکن عملیاتی شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر طیبی با همراهی مدیرعامل راه آهن و هیأت همراه از مرکز جهادی پیشرفت بازدید کردند و در جریان روند کارهای این مرکز قرار گرفتند.

منبع: