رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه علمی کاربردی:: به دنبال مهارت آموزی منجر به نوآوری و کارآفرینی هستیم

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه با این تفاهمنامه شبکه فناوری دو دانشگاه با دیسیپلین های متفاوت به یکدیگر متصل می شوند، اضافه کرد: ما در این تفاهمنامه به دنبال مهارت آموزی منجر به نوآوری و کارآفرینی هستیم. زیرا  وجود مراکز تخصصی کاربردی، از خصوصیت های منحصر به فرد دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه جامع علمی و کاربردی با اشاره به اینکه این شبکه(شبکه فناوری) منطبق بر اصول و قوانین حاکم بر پارکهای علم و فناوری نسل سوم و چهارم بنا نهاده شده است، اظهار نمود: این شبکه بستری تعاملی و بین رشته ای را در کشور برای ایجاد و توسعه فناوری، نوآوری، بهبود سبک زندگی و اثرگذاری پایدار بر اقتصاد کشور فراهم می آورد.
وی افزود: گسترش مراکز، توسعه جذب واحدها و هسته های فناور، توسعه زیرساختهای فیزیکی، تدوین قوانین و دستورالعملها و زیرساخت ها، شبکه سازی با دانشگاهها صنایع سازمانها و نهادها و اجرای کمپین های تبلیغاتی از شیوه های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای دستیابی به شبکه فناوری گسترده است.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دستیابی به اهداف را منوط به تحول پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جهت ایجاد پارک نسل چهارم دانست و تصریح کرد: دستیابی به آن از راه توسعه نواحی نوآوری دانشگاه تهران امکانپذیر است.
دکتر زارعی هدف از انعقاد این قرارداد را ایجاد پلی بین صنایع سنتی و تکنولوژی های جدید برشمرد و اضافه کرد: دنیا در قرن ۲۱ با تغییر زاویه دید و پذیرش دیسیپلین های مشخص رشد خویش را در انقلاب صنعتی چهارم و پنجم تعریف کرده است در دانشگاه تهران هم برنامه ریزی برای ایران انجام شده است که همچون این اید ه ها ایجاد شهر دانش است.
وی ایجاد شبکه فناوری دانشگاه تهران را از پروژه های پیشران پارک علم و فناوری در سال ۱۴۰۰ عنوان نمود و اضافه کرد: ایجاد نواحی نوآوری از دیگر پروژه های پیشران دانشگاه تهران است که در پارک علم و فناوری این نواحی شکل گرفته است.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه پردیس ابوریحان دانشگاه تهران از اولین پردیس های دانشگاه تهران است که وارد این شبکه می شود، اضافه کرد: در این راستا از ظرفیتهای دانشگاه جامع علمی و کاربردی با ۲۰۷ مرکز نوآوری، بیشتر از ۴۵۷ رشته تخصصی، ۶۰۱ مرکز نوآوری و بیشتر از ۲۰۰ هزار دانشجو با تجربه کار مفید استفاده می شود.
دکتر زارعی با اشاره به اینکه در جهت امضای این تفاهمنامه و در فاز نخست از ظرفیت های نیروی انسانی تکنولوژیسست صنعتگر و کارآفرین بهره برداری می شود، اظهار داشت: ایجاد اشتغال و تأمین نیروی انسانی، تاکید بر بومی گزینی، توسعه آموزشهای شایستگی محور و شغل مدار و متناسب با نیازهای مشاغلین و جویندگان کار، پشتیبانی از محققان مدرسان و دانشجویان و توسعه نوآوری های کارآفرین در میان صنایع خرد کوچک و متوسط از رسالتهای دانشگاه جامع علم کاربردی است که در این تفاهمنامه دنبال می شود.
وی خاطرنشان کرد: از برنامه های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جهت این تفاهمنامه انتخاب مراکز علمی برای اجرای برنامه، انتخاب اساتید و مهارت آموزان، برنامه ریزی مهارت آموزی انجام آموزش و عرضه گواهینامه مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه جامع علمی و کاربردی به فارغ التحصیلان است.
در حاشیه این مراسم دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هم به ایسنا اظهار داشت: دانشگاه تهران دانشگاه جامع و مادر در کشور است که همه رشته های تخصصی در آن آموزش داده می شود دردانشگاه جامع علمی کاربردی هم تنوعی از مراکز علمی، رشته و بنگاههای اقتصادی وجود دارد که از آن جمله ماشین سازی تبریز تا مرکز فرهنگ و هنر است که میتوان از ظرفیت دانشی و اجرایی دو طرف بهره برد.
وی اضافه کرد: برگزاری رویدادهای شتاب، دوره های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت و برنامه های آموزشی بین سطوح تحصیلی را با همکاری دو طرف قرارداد برگزار می شود.
دکتر امید با اشاره به اینکه باآنکه طرف قرارداد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران است اما از ظرفیتهای کل کشور(۳۱ استان) استفاده می شود، تصریح کرد: در این دانشگاه بیشتر از ۲۰۰ مرکز نوآوری وجود دارد که هدف از تاسیس آن ایجاد شرکتهایی برای دانشجویان و دانش آموختگان برای کمک مالی و ایجاد تسهیلات و حمایتها و پشتیبانی های فنی، حقوقی و مالی است تا بدین ترتیب بتوانند ایده های خویش را دنبال و کسب و کار کوچک ایجاد کنند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، تفاهمنامه همکاری در حوزه آموزش نوآوری کارآفرینانه بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه تهران امضاء شد. این تفاهمنامه در جهت کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور از راه عرضه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، آموزش تخصص و مهارت روز دنیا در کسب و کارهای موجود کشور، بالا بردن سطح مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان، جذب سرمایه گذاری و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای داخلی و جهانی به امضا رسید.
اجرای دوره های مشترک برای فارغ التحصیلان و دانشجویان و عرضه مدرک معتبر با لوگوی هر دو طرف تفاهمنامه، همکاری و مشارکت در اجرای پروژه های پژوهشی – فناوری داخلی و بین المللی، اجرای برنامه ها و رویدادهای کارآفرینی و فناوری به صورت مشترک و پشتیبانی از صاحبان ایده و ایجاد کسب و کارهای جدید به صورت مشترک از زمینه های همکاری در حوزه فناوری این دو دانشگاه در تفاهمنامه ذکر شده است.