بهبود رفلاکس معده با گیاه انیسون

ربات کشاورز: گیاه ˮانیسونˮ، تقویت کننده دهانه معده، ضد نفخ و ضد اسپاسم بوده و برای ناراحتی های معده کاربرد دارد و رفلاکس معده را بهبود می بخشد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مهندس حسین راغ آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: انیسون با اسامی دیگر بادیان رومی، رازیانه رومی، کمون رقیق، زیره رومی و رازیانج شاهی، گیاهی با طبیعت گیاه گرم و خشک است که قسمت مورد استفاده آن دانه گیاه بوده و روغن نیز کاربرد دارویی دارد.

وی اضافه کرد: انیسون، خلط آور و ضد انگل بوده، دندان را جلا داده و بدبویی دهان را برطرف می کند؛ مطبوع کننده است و در صنایع غذایی به این جهت از آن استفاده می شود. جهت حمام های زیبایی از آن استفاده می شود؛ قاعده آور و ضدعفونی کننده بوده، گرفتگی مجاری تنفسی را برطرف کرده و خاصیت ضد درد و تسکینی دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اعلان اینکه گیاه انیسون تقویت کننده دهانه معده است و به این علت رفلاکس معده را بهبود می بخشد، بیان کرد: این گیاه ضد نفخ و ضد اسپاسم بوده و برای ناراحتی های معده به کار می آید. این گیاه هچنین سردردهای سرد را تسکین می دهد؛ دمکرده این گیاه شیر افزا است و جویدن آن توسط مادران شیرده علاوه بر این که شیر را زیاد می کند، در کاهش نفخ معده کودک مؤثر بوده و برای درمان مالیخولیا مفیدست.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، میزان مصرف این گیاه روزی ۳ نوبت از دم کرده ۱ گرم آن می باشد و برای حمام های زیبایی از دم کرده ۳۰۰ گرم آن در یک تا ۵/۱ لیتر آب استفاده می شود.

منبع: