ماهواره ردیابی موشک نظامی آمریکا به فضا رفت

یک موشک اطلسV ماهواره ای۴۸۵۰ کیلوگرمی مجهز به سیستم مادون قرمز برای ردیابی موشک های نظامی در سرتاسر جهان را به فضا برده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از اسپیس، شرکت «یونایتد لانچ آلیانس» (ULA) یک موشک اطلسV را به فضا پرتاب کرد. این اولین عملیات پرتاب این شرکت امسال است. موشک دوقسمتی مذکور بعد از ۲۴ ساعت تأخیر همراه محموله ای برای نیروی هوایی آمریکا، از مقر کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد. دلیل تأخیر در عملیات اختلالی در سیستم اکسیژن مایع موشک بوده است. همراه این موشک ۵۹ متری ماهواره ای برای ردیابی و اخطار موشک های نظامی هم بود که به نیروی هوایی آمریکا تعلق داشت.
استیو هاف مدیر پرتاب ULA در اینباره می گوید: اطلسV همراه پنجمین ماهواره سیستم مادون قرمز فضایی متعلق به نیروی هوایی آمریکا به فضا رفت. این ماهواره یک میلیارد دلاری توسط شرکت لاکهید مارتین طراحی شده تا با کمک سنسور مادون قرمز خود، پرتاب موشک در سرتاسر جهان را ردیابی کند. این محموله بخشی از خوشه ای است که در نهایت شامل ۶ ماهواره خواهد بود. ماهوار ۴۸۵۰ کیلوگرمی مجهز به ابزارهای پیشرفته همچون سنسورهای اسکن با نور مادون قرمز است.

منبع: