بالوطی گیاه تسکین دهنده روماتیسم

به گزارش ربات کشاورز مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: گیاه بالوطی، برای رفع اضطراب و اختلالات عصبی و همین طور برای تسکین درد روماتیسم و نقرس مفید می باشد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، حسین راغ آرا اظهار داشت: بالوطی با اسامی دیگر فراسیون اسود و بلوطی، گیاهی است با طبیعت گرم و خشک، که دم کرده گیاه برای بهبود عوارض یائسگی بسیار موثر است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که دم کرده گیاه برای رفع اضطراب و اختلالات عصبی مفید می باشد، اضافه کرد: برای گیاه بالوطی، خاصیت ضد کرم خصوصاً برای کرم آسکاریس و کرمک ذکر شده است. این گیاه برای تسکین درد روماتیسم و نقرس مفیدست.

وی با اعلان اینکه استعمال خارجی گیاه بالوطی برای نقرس و روماتیسم اثربخش است، بیان کرد: به سبب تلخ بودن گیاه برای مصرف خوراکی، دم کرده آن مخلوط با نعناع، رازیانه یا بادرنجبویه تهیه می شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، برای تهیه دم کرده از ۲۰ گرم گیاه خشک در یک لیتر آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه استفاده می شود. از این دم کرده ۳ نوبت در روز و هر نوبت یک فنجان مصرف می شود. برای استعمال خارجی از دم کرده ۶۰ گرم گیاه خشک در یک لیتر آب جوش استفاده می شود. زنان حامله و شیرده نباید از این گیاه استفاده کنند؛همچنین مصرف آن در زمان عادت ماهانه جایز نیست و مصرف بیش از اندازه مجاز آن منع شده است.

منبع: