معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی: حوزه پژوهش و فناوری ۱۰ درصد ساختار و ۶۰ درصد عملکرد جهاد دانشگاهی را تشکیل می دهد

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه حوزه پژوهش و فناوری ۱۰ درصد ساختار و ۶۰ درصد عملکرد این سازمان را تشکیل می دهد، اظهار داشت: از برخی سازمان ها انتظار ایفای نقش ملی داریم.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، محمدرضا پورعابدی در مراسم تقدیر و تشکر از زحمات دکتر سیدعلی طباطبایی رئیس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی تهران و معارفه دکتر مسعود کمبرانی سرپرست این سازمان، با تاکید بر لزوم بازمهندسی جدید این سازمان در این برهه از زمان اظهار داشت: همینطور باید منافع سازمان بر منافع شخص ارجح باشد.
وی با اعتقاد به این که واحدهای سازمانی بزرگ به اینرسی تصمیم گیری بیشتری نیاز دارد، اضافه کرد: در دوران مدیریت دکتر طباطبایی با تجمیع مجموعه ها تصمیم گیری ها سریع تر انجام شد.
معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی تصریح کرد: همانگونه که دانشگاه تهران نماد آموزش عالی است سازمان جهاد دانشگاهی تهران هم باید نماد جهاد دانشگاهی باشد. از خصوصیت های سازمان جهاد دانشگاهی تهران منابع انسانی آن است.
پورعابدی با اشاره به اینکه کمتر شاهد نیروی جایگزین مناسب در جهاد دانشگاهی تهران هستیم، اضافه کرد: البته این مورد در همه واحدها مشاهده می شود اما در سازمان جهاد دانشگاهی تهران پررنگ تر است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی تهران تابحال مأموریت های مختلفی را پذیرفته است اما امروز شرکتهای دانش بنیان و پارک های علم و فناوری فعالیتهای ما را انجام می دهند؛ پس باید با مختصات امروز برای خود مأموریت های جدیدی تعریف نماییم و با استفاده از تجربه گذشته و با آینده نگری برای امروز مأموریت جدید تعریف نماییم.
معاون پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی با تاکید بر لزوم تسریع تجمیع ها با هدف سرعت بخشیدن به تصمیم گیری ها اظهار داشت: در جهاد دانشگاهی هر واحدی باید حداقل در دو تا سه حوزه مختلف کار کند و تابحال جهادی موفق بوده است که تنها در این تعداد حوزه کار کرده است.
پورعابدی با اشاره به اینکه باید ارتباط معقول و ساختاریافته ای در منابع انسانی بازنشسته ایجاد شود، اضافه کرد: ارتباط بازنشستگان باید با سازمان حفظ شود و نباید این افراد به سادگی کنار گذاشته شوند از نقاط مثبت سازمان همکاری چند رده مدیر در کنار یکدیگر است اگر مبنا بر آمدن و رفتن افراد باشد در نهایت تغییرات زیگما ثابت خواهد بود.
در ادامه این مراسم مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی از تدوین برنامه توسعه هفتم جهاد دانشگاهی اطلاع داد و اظهار داشت: در این برنامه چندین جهت گیری در نظر گرفته شده است جهت گیری در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است.
وی افزود: با تاکید دکتر طیبی در حوزه پژوهشی چند محور مشخص در واحدهای بزرگ در نظر گرفته شده است که انجام طرح های فناورانه در این راستا تعیین شده است البته واحدهای کوچک هم می توانند از ظرفیت واحدهای بزرگ تر استفاده کنند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: واحدهای بزرگ با توسعه می توانند به توسعه واحدهای کوچک کمک کنند. در حوزه آموزش آموزش های تخصصی است. در حوزه فرهنگی انجام فعالیتهای شاخص در سطح ملی و منطقه ای است که جهاد تهران در حوزه آموزش و فرهنگ می تواند از حرفه ای ترین ها باشد.
باصولی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش تابحال فعالیتهای خوبی انجام شده است، اضافه کرد: با عنایت به قدمت جهاد دانشگاهی تهران در حوزه فرهنگی، این واحد می تواند مددرسان حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی باشد.
وی با اشاره به اینکه باید از جهاد دانشگاهی تهران در توسعه جهاد کشور استفاده کرد، اظهار داشت: به اعتقاد بنده جهاد دانشگاهی تهران در دوران دکتر طباطبایی ارتقاء چند پله ای داشته است.