توسط یک شرکت دانش بنیان؛ گیت های ایرانی با یک سوم مشابه خارجی تجاری سازی شد

ربات کشاورز: یک شرکت دانش بنیان موفق شده است گیت های ایران ساخت را با یک سوم قیمت تمام شده نمونه مشابه خارجی تجاری سازی کند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، ساسان محمودی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: گیت های عبوری مجموعه ای متشکل از پیوند چندین فناوری پیچیده است چونکه بیشتر از ۷۰هزار سطر برنامه در کسری از ثانیه اجرا می شود تا این تردد بدون هیچ چالش و مشکلی باشد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراحی و تولید سیستم کامل متشکل از تمامی اجزای زنجیره این فناوری شامل قطعه های مکانیکی، سخت افزاری و نرم افزاری را توانمندی فعالان فناور این شرکت دانش بنیان دانست و اظهار داشت: وقتی از سیستم صحبت می شود، پای تعداد زیادی از اجزا، دستگاه ها و نرم افزارها به میان می آید که از مواد به کار رفته در گیت تردد، قرائت گر و نرم افزار کنترل تردد را شامل می شود.
تولید دروازه های تردد با فناوری بومی
محصول دانش بنیان ایران ساختی که توسط فعالان فناور این شرکت دانش بنیان به بازار تجاری عرضه شده، توانسته نیازهای حوزه حمل و نقل شهری، ادارات دولتی، بخش های امنیتی، اماکن ورزشی و سرگرمی را تأمین کند؛ به صورتی که تمامی بخش هایی که کنترل تردد برایشان حائز اهمیت می باشد، مشتریان بالقوه این تجهیزات به شمار می روند.
محمودی در مورد تولید گیت های اسلایدینگ بعنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای فناوران این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: هنگامی که از کنار این دستگاه ها عبور می نماییم، چندین مکانیزم، سخت افزار و رشته ای پیچیده از نرم افزارها با یکدیگر همکاری می کنند تا ضمن تشخیص دقیق، باز شدن گیت و عبور به ساده ترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.
وی اضافه کرد: این دستگاه، لحظه به لحظه ترددها را ثبت و تحلیل می کند و با تشخیص دقیق موقعیت فرد در محل عبور، به کمک سنسورهای دقیق از بسته شدن نابه هنگام شیشه، بروز تخلفات مانند عبور دو یا چند نفر به صورت همزمان یا تردد از سمت مخالف جلوگیری می کند.
به گفته محمودی، فناوری های به کار رفته در این دستگاه ایران ساخت از نرم افزارها، بردها و مدارات الکترونیکی تا قطعات مکانیکی را شامل می شود که زمینه ساز کاهش هزینه تمام شده نسبت به نمونه وارداتی است.
این فعال فناور، با بیان اینکه توانستیم گیت های ایران ساخت را با یک سوم قیمت تمام شده نمونه مشابه خارجی تجاری سازی نماییم اظهار داشت: با کار فناورانه صورت گرفته روی دستگاه، گیت های ایران ساخت بدون وجود خیلی از ایرادات نمونه های وارداتی ساخته شده و به کمک فرآیندهای مهندسی و نوآوری های بومی، کارایی و عمر مفید نمونه ایران ساخت به مراتب بیش تر و بالاتر است.
مدیر شرکت افزود: علاوه بر کارآمدی بالای دستگاه، تهیه دستگاه نمونه وارداتی، با وجود گسترده بودن سایه تحریم ها بر فراز این فناوری ها، نمونه وارداتی به لحاظ خدمات بعد از فروش هم با مشکلات بسیار زیادی مواجه بود.
محمودی از ظرفیت تولید سالانه ۱۰هزار نمونه از گیت های ایران ساخت اطلاع داد و اظهار داشت: این در شرایطی است که حالا حداکثر ۱۰۰۰ دستگاه در این شرکت تولید می شود که خوشبختانه پاسخ گوی ۸۰ درصد از نیاز کشور است. این ظرفیت وجود دارد که این محصول دست کم در بازار کشورهای همسایه به فروش برسد.

منبع: