افتتاح برج فناوری جهاددانشگاهی در کرمانشاه با دستور رئیس جمهور

ربات کشاورز: کرمانشاه برج فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی در کرمانشاه با دستور رئیس جمهور راه اندازی شد.
برج فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، امروز(هفتم تیر) در ارتباط تصویری رئیس جمهور و با حضور رئیس جهاددانشگاهی، استاندار و تعدادی از مسئولین استان راه اندازی شد.
دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم اظهار نمود: با توجه به ماموریت ذاتی جهاد دانشگاهی در خصوص توسعه فناوری و اشتغال زایی و همین طور در امتداد توسعه نظام نوآوری و فناوری استان کرمانشاه و بمنظور جهت دهی به ظرفیت های دانشی قابل توجه در استان، پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه فعالیت خودرا با تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور در سال ۱۳۸۴ شروع کرد و بعنوان نخستین و پویاترین پارک علم و فناوری غرب کشور با تاکید بر مزیتهای استانی و منطقه‎ ای هدف اصلی خودرا تکمیل اکوسیستم نوآوری و فناوری استان و توسعه اقتصاد دانش بنیان قرار داد.
وی اضافه کرد: در همین راستا پروژه برج پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری استان کرمانشاه توسط جهاد دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه طراحی و اجرا شد.
طیبی اظهار داشت: این پروژه در یکی از بهترین نقاط شهری به جهت دسترسی سهل به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و شریان های مرکزی و اصلی شهری قرار گرفته و با مساحت ۲۰ هزار متر مربع در ۱۶ طبقه طراحی و اجرا شده است.
ریس جهاددانشگاهی اظهار داشت: این برج دارای فضاهای اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، ستاد پارک علم و فناوری، موسسات رشد یافته، واحدهای فناور در مرحله پیش رشد و رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، موسسات مالی و صندوق های سرمایه گذار خطرپذیر و موسسات خدمات رسان به واحد های مستقر است.
به گفته طیبی با شروع به کار این برج ۳۲۳ درصد به فضاهای قابل واگذاری به واحدهای فناور و دانش بنیان افزوده شده و فضای لازم برای استقرار ۱۱۰شرکت جدید فراهم می شود.
وی با تقدیر از زحمات دولت و مسئولین استان در به ثمر رساندن این پروژه، اظهار داشت: امیدواریم با این اقدام و با تاکید بر پتانسیل بالای نخبگان و جوانان گامی بلند در توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه برداشته شود.

گفتنی است، عملیات اجرائی ساخت این برج فناوری توسط جهاددانشگاهی کرمانشاه در امتداد تامین فضای اداری، آزمایشگاهی و نمایشگاهی واحدهای فناور درسال ۱۳۸۹ در ۱۶ طبقه و ۲۰ هزار متر مربع زیربنا شروع شد.
در این برج که توسط جهاددانشگاهی کرمانشاه و با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری و ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه راه اندازی شده است، علاوه بر تامین فضای لازم جهت استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور، فضای لازم برای حضور شرکت های ارائه دهنده خدمات تخصصی، دفاتر انتقال فناوری دانشگاه ها، نهادهای مالی و سرمایه گذاری، شتاب دهنده ها و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ نیز فراهم گشته است.
در حال حاضر بیش از ۲۵۰ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند که با بهره برداری از برج فناوری۲۰ هزار متر مربع ( ۳۲۳ درصد) به فضاهای قابل واگذاری به واحدهای فناور و دانش بنیان افزوده شده و فضای لازم برای استقرار ۱۱۰شرکت فناور جدید فراهم می شود.
در کنار ۱۱۰ شرکت فناور و ایجاد فضاهای اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، ستاد پارک علم و فناوری، موسسات رشد یافته، واحد های فناور در مرحله ی پیش رشد و رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، موسسات مالی و صندوق های سرمایه گذار خطرپذیر و موسسات خدمات رسان به واحد های مستقر در این برج فناوری که در یکی از بهترین نقاط شهری به جهت دسترسی سهل به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی تولید شده مستقر می شوند و امید آن می رود که از این طریق گامی اساسی در توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه برداشته شود.

منبع: