یک مقام مسئول در معاونت علمی : استفاده از نوآوری های ایرانی برای رفع مشکلات کشورهای همسایه

به گزارش ربات کشاورز معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری به لزوم همکاری فناورانه ایران و ارمنستان تصریح کرد و اظهار داشت: میتوان از نوآوری های ایرانی برای رفع مشکلات کشورهای همسایه استفاده نمود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی الیاسی در مراسم دیدار با هیات ارمنستان اظهار داشت: بر مبنای تجربه ایران در همکاریهای بین المللی علم و فناوری بخصوص نقشی که در اقدامات جهانی برای مبارزه با پاندمی کووید-۱۹ داشته ایم، میتوان تصدیق کرد که تبادل فناوری های پیشرفته در سطح بین المللی یک امکان حیاتی را برای تضمین برخورداری و پیشرفت روز افزون ملت ها فراهم می آورد.
وی اضافه کرد: ایران در مصادیق فراوانی کوشیده است تا با این نگرش، از قابلیت های نوآورانه کسب وکارهای ایرانی برای رفع مسائل کشورهای دیگر استفاده نماید.
به گفته الیاسی، استقبال کسب وکارهای ایرانی ارمنستانی در این جلسه مؤید فرصت های مناسب همکاری بین دو کشور است. امیدوارم با عنایت به فرصت همسایگی دو کشور و همینطور پیوند فرهنگی و زبانی که میان بخش بزرگی از مردم ایران با مردم کشور ارمنستان برقرار است، مناسبات تجاری از این نوع و همکاریهای علمی و فناوری میان دو کشور در آینده با رونق بیشتری همراه باشد.
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همینطور بیان نمود: ایران به پشتوانه بیشتر از هفت هزار شرکت دانش بنیان و خلاق از یک ظرفیت فناورانه گسترده برای ارتقای بهره وری صنایع مختلف به کمک فناوری برخوردار می باشد.
وی افزود: کشور ما علاقمند است که در همکاریهای بین المللی خود و به صورت مخصوص با کشورهای دوست، نگاهی باز نسبت به اشتراک گذاری دانش، تخصص فنی و تجارب سیاستی برای توسعه فراگیر کشورهای شریک اتخاذ کند.
الیاسی ضمن اشاره به تجربه ایران در زمینه همکاریهای بین المللی در حوزه کرونا، اظهار داشت: بر طبق این تجربیات، میتوان تصدیق کرد که تبادل باز فناوری های پیشرفته در سطح بین المللی یک امکان حیاتی را برای تضمین برخورداری و پیشرفت روز افزون ملت ها فراهم می آورد.
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: برای مثال در زمینه چالش جهانی کووید-۱۹، حمایت های ایران سبب شد تا شرکتهای فناوری محور ایرانی، تجهیزات و داروهای در ارتباط با تشخیص و درمان کووید۱۹ را در سطح استانداردهای بین المللی طراحی و تولید کنند. به نحوی که نه تنها وابستگی کشور به واردات این محصولات قطع شد، بلکه امکان کمک و صادرات به سایر کشورها هم فراهم گردید.
وی اظهار داشت: امیدوارم با تاکید بر قابلیت های فناورانه ای که در بیشتر شرکتهای حاضر در این جلسه وجود دارد و سابقه مثبت همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف اقتصاد و تجارت، فرصت های مناسبی برای همکاری کسب و کارها و دانشمندان دو کشور فراهم گردد.

منبع: