رییس جهاد دانشگاهی: مسئولان اراده کنند، ظرف ده سال به اقتصاد دانش بنیان می رسیم

به گزارش ربات کشاورز کرمانشاه رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به امکان دستیابی به اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: اگر مسئولان عزم راسخ داشته باشند، طی دو برنامه پنج ساله می توان به اقتصاد دانش بنیان رسید.
حمیدرضا طیبی در آیین افتتاح برج فناوری کرمانشاه که امروز (هفتم تیر) به طور ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد، با اعلان اینکه حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان تنها راه برون رفت کشور از مشکلات فعلی است، اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی امروز کشور چاره ای نداریم جز این که اقتصادی دانش بنیان داشته باشیم.
وی اشاره کرد: باید به اقتصادی دست پیدا نماییم که بتواند به طور مرتب خودرا توانمند کرده و از سویی قابل رقابت باشد.
طیبی اظهار داشت: در امتداد چنین تفکراتی جهاد دانشگاهی سال ۱۳۵۹ پابه عرصه وجود گذاشت تا بتواند الگوی توانمندسازی کشور به ویژه در زمینه فناوری شود و هم اکنون در تمام واحدهای جهاد دانشگاهی کشور کارهای شاخصی در زمینه فناوری در حال انجام می باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: یکی از این کارهای شاخص در جهاد دانشگاهی کرمانشاه ساخت برج فناوری و کارخانه نوآوری است که به اذعان مسئولان کشور نه فقط در منطقه غرب کشور که در سطح ملی کار بی نظیری است.
وی ادامه داد: علاوه بر راه اندازی این برج، راه اندازی کارخانه تولید کربن فعال از قیرطبیعی هم کار شاخص دیگری است که در جهاد دانشگاهی کرمانشاه پیگیری می شود و در آینده ای نزدیک هم از این پروژه رونمایی خواهیم کرد.
طیبی اظهار داشت: علاوه بر اینها مجموعه ۱۲۰ هکتاری هم درحال آماده سازی است تا واحدهای فناور و دانش بنیان بتوانند ایده ها و پروژه های خودرا در آنجا عملیاتی کرده و تامین کننده نیازهای کشور باشند.
ایشان سپس دستیابی به اقتصاد دانش بنیان را نیازمند عزم راسخ مسئولان دانست وافزود: اگر واقعا اراده نماییم که صاحب اقتصاد دانش بنیان شویم، انجام این کار طی دو برنامه پنج ساله شدنی است.

منبع: