معاون آموزشی جهاد دانشگاهی: از تجربه ۹ کشور دنیا در طرح ساماندهی مشاغل خانگی بهره برده ایم

البرز معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اعلان اینکه ما در زمینه مشاغل خانگی ۹ کشور دنیا را بررسی نموده ایم، اظهار داشت: مثلاً در کشور آمریکا ۴۲ میلیون نفر در قالب شبکه ها و ساختارهای رسمی، جدا از شبکه غیررسمی در زمینه مشاغل خانگی فعال می باشند. در ایتالیا ۹۰ درصد برندهای درجه یک در زمینه چرم، پوشاک و کفش در شبکه مشاغل خانگی است. یا چین با همین سیستم دنیا را در دست گرفته است.
محمدصادق بیجندی روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه در بازدید از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز، با اعلان اینکه وقتی یک تیم منسجم، همراه و پرانرژی را در این مرکز دیدم خیلی خوشحال شدم، اظهار داشت: واقعاً کارهای ارزشمندی انجام شده و به همه دست اندرکاران این طرح ملی خسته نباشید می گویم.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، بیجندی با اشاره به خاطره ای از سفر به چین در اواخر سال ۱۳۶۸، اشاره کرد: نکته جالب آن سفر در شانگهای چین بود. در این سفر باتوجه به مطالعاتی که درباره شانگهای انجام داده و باخبر بودم که کارهای جالبی در این منطقه صورت گرفته درخواست کردم با یکی از این کارها آشنا شوم. به همین دلیل بامداد زود حرکت کردیم و مترجم به من در یک منطقه سه چرخه ای را نشان داد که در هر خانه یک بسته پلاستیکی می گذارد. بامداد روز بعد باردیگر به همان منطقه رفتیم و دیدیم که سه کامیونت عروسک بار می زدند. بعد داخل یکی از خانه ها رفتیم دیدیم که در گوشه خانه یک دستگاه تزریق پلاستیک گذاشته شده است. در هر خانه یک قسمت از عروسک ها را تولید می کردند. این یعنی بجای این که کارخانه درست کنند با یک شبکه، کار را به داخل خانه ها آورده بودند.