دکتر طیبی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان بسیج علمی عنوان کرد امکان عرضه برخی خدمات جهاد دانشگاهی در روستاها با استفاده از ظرفیت بسیج

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک چندجانبه میان جهاد دانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور اظهار داشت: خصوصیت بسیج علمی این است که تا عمق روستاهای کشور در حال فعالیت است و ما می توانیم برخی خدمات جهاد دانشگاهی که قابلیت استفاده در روستاها را دارند، مانند بحث اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، را با استفاده از ظرفیت کل بسیج در کشور عرضه نماییم.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک جهاد دانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری بامداد امروز (۱۶ تیرماه ۱۴۰۰) با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

توانمندی های خوب جهاد دانشگاهی در حوزه علمی و فناورانه در گستره جغرافیای کشور

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه همکاری تاکید کرد: تسریع در برنامه پیشرفت کشور و حل مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، بخصوص در حوزه های اقتصاد و اشتغال، ایجاب می کند که امکاناتی که سازمان های توانمند کشور بخصوص در زمینه توسعه علمی و فناورانه دارند و منجر به اجرای پروژه های بزرگ، ایجاد اشتغال و خدمات برای مردم می شوند، در کنار هم قرار بگیرند تا به سرعت بخشیدن به برنامه پیشرفت کشور بینجامد.

رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه علمی و فناورانه، توانمندی های خوبی در گستره جغرافیای کشور دارد. گستره جغرافیای فعالیت جهاد دانشگاهی با تمرکز بر مراکز استان ها و تعداد کمی از شهرهای بزرگ است. فناوری های گوناگونی را در سطح ملی و بین المللی تولید کرده ایم و برخی از فناوری ها (و مراکز) جهاد دانشگاهی همچون پژوهشگاه رویان در سطح بین المللی شناخته شده هستند. توان تولید فناوری های زیادی را داریم که باید این همکاری ها، روند تولید این فناوری ها را تسریع کند تا (به راحتی) در دسترس مردم قرار بگیرند.

دکتر طیبی ضمن اشاره به توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ در تهران و دانشگاه علم و هنر در یزد در حال فعالیت هستند. همینطور دانشکده علوم تکنولوژی های جدید زیستی وابسته به پژوهشگاه رویان، یکی دیگر از مجموعه های آموزشی جهاد دانشگاهی است. ۴۳ مجموعه علمی کاربردی در سرتاسر کشور داریم که هدف فعالیت آنها به طور عمده تربیت نیروی مهارتی است. نزدیک به ۱۳۰ مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی هم در نقاط مختلف کشور در حال فعالیت هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی امکانات خوبی در اختیار جهاد دانشگاهی است. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)، خبرگزاری علمی و فناوری سیناپرس، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، سازمان فعالیتهای قرآنی، همینطور سازمان دانشجویان با هدف هدایت فعالیتهای دانشجویی، اجتماعی و با تمرکز بر حل مسائل کشور، همچون امکانات جهاد دانشگاهی در این عرصه هستند. در حوزه کارآفرینی و اشتغال هم جهاد دانشگاهی دارای ۳ پارک در استانهای البرز، کرمانشاه و تهران است. همینطور حدود ۲۵ مرکز رشد هم در استانهای مختلف کشور داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، دو مجموعه زاده انقلاب هستند و می توانند همکاری خوبی داشته باشند و امیدواریم امضای این تفاهم نامه، گامی در جهت رسیدن به توسعه کشور، ایجاد رفاه و اشتغال برای مردم کشور باشد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، بامداد امروز در جهت بسیج ظرفیت‎ های علم و فناوری در کشور برای حل مسائل و نیازهای اولویت دار کشور و مردم، حرکت در راه کسب مرجعیت علمی، همینطور برای وحدت رویه و هم افزایی بیشتر در عرصه علم و فناوری و با هدف عرضه خدمات بهتر در عرصه علم و فناوری به مردم و جامعه، تفاهم نامه همکاری مشترک چندجانبه میان جهاد دانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور منعقد شد.
درحال تکمیل…

منبع: