انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی کردستان و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان

به گزارش ربات کشاورز کردستان مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کردستان اظهار داشت: هم اکنون ۵۵۰۰ نفر روحانی اهل تسنن و تشیع و در مجموع به همراه اعضای خانواده ۱۳ هزار نفر تحت پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کردستان قرار دارند.
حجت الاسلام والمسلمین علی حسینی فر در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با جهاددانشگاهی استان کردستان اظهار نمود: هم اکنون ۵۵۰۰ نفر روحانی اهل تسنن و تشیع و در مجموع به همراه اعضای خانواده ۱۳ هزار نفر تحت پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کردستان قرار دارند.
وی ادامه داد: حوزه های علمیه استان کردستان با همراهی دستگاه های فرهنگی و اجرائی استان در طول سال به این تعداد روحانی خدمات ارائه می دهد که جهاددانشگاهی کردستان یکی از این دستگاه های فرهنگی بوده که ما را در این امر یاری می دهد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی فر به تفاهم نامه جهاددانشگاهی با مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کردستان اشاره و بیان کرد: با توجه به این که استان کردستان یک استان محروم بوده و جامعه روحانیت استان نیز جمعیت کم برخورداری هستند، پس انتظار داریم در اجرای این تفاهم نامه جهاد دانشگاهی، حوزه های علمیه استان را مورد حمایت قرار دهند.
اکبر اسدی، رییس جهاددانشگاهی استان کردستان در ادامه این دیدار اظهار نمود: امیدواریم این تفاهم منشاء خیر و برکت برای این دو نهاد باشد و هر دو مجموعه بتوانند از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.
وی ادامه داد: بطور قطع و یقین هر مجموعه ای ظرفیت ها و توانمندی های خاص خودرا دارد که اگر هم افزایی و همگرایی بین دستگاه های اجرائی به وجود بیاید، اثرگذاری فعالیت ها در سطح جامعه بیشتر خواهد شد.
رییس این نهاد علمی و فرهنگی بیان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد مولود انقلاب بوده که خاستگاه دانشگاهی دارد و رهبر معظم انقلاب توجه و دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به کارهای این نهاد دارد.
وی افزود: مجموعه جهاددانشگاهی با توانایی و استعدادهای خاصی که دارد، می تواند بستر مناسبی برای آحاد جامعه و خصوصاً حوزه های علمیه باشد، پس این هم افزایی می تواند منشاء خیر و برکت برای آحاد جامعه باشد.
اسدی اضافه کرد: جهاددانشگاهی در زمینه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی می تواند با حوزه های علمیه استان همکاری و همراهی لازم را داشته باشد و امیدواریم بتوانیم رضایت حوزه های علمیه استان و طلبه و روحانیون را کسب نماییم.
وی از راه اندازی دو درمانگاه در شهرستان های قروه و بیجار آگاهی داد و تصریح کرد: با شروع به کار این دو درمانگاه می‎توانیم در این دو شهرستان به روحانیون و طلبه های استان خدمات خوبی ارائه دهیم.

منبع: