دستیابی به دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر در جهاددانشگاهی

به گزارش ربات کشاورز مدیر پروژه «کسب دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر» جهاددانشگاهی ضمن اشاره به این که خوشبختانه این طرح تقریباً به اتمام رسیده و نمونه اولیه باکیفیت مطلوب ساخته شده است اظهار داشت: هم اکنون برای دریافت مجوزها و تجاری سازی محصول درحال برنامه ریزی هستیم.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر مژده عزیزی مدیر پروژه «کسب دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر» جهاددانشگاهی و مدیر گروه بیومواد سرامیکی پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی یزد آخرین وضعیت اجرای این پروژه فناورانه توسط جهاددانشگاهی را شرح داد و اظهار داشت: با دستیابی به محصول اولیه دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر درحال برنامه ریزی برای دریافت مجوزها و تجاری سازی محصول هستیم.
دکتر عزیزی که دارای مدرک دکترای مهندسی مواد است از سال ۹۴ بعنوان کارشناس پژوهش در سازمان جهاددانشگاهی مشغول به کار شد و از سال ۹۵ بعنوان عضو هیات علمی مشغول به فعالیت است در ارتباط با طرح «کسب دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر» اظهار نمود: زمینه فعالیت گروه بیومواد سرامیکی پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی یزد در محورهای زخم پوش های مدرن، ساخت قطعات پزشکی با دستگاه چاپگر سه بعدی و داربست های زیستی است. تابحال چندین طرح شاخص در زمینه زخم پوش های مدرن و ساخت قطعات پزشکی توسط این گروه به انجام رسیده است.
ایشان در ادامه اظهار نمود: هم اکنون، مدیریت طرح فناورانه «دست یابی به دانش فنی تولید زخم پوش های هیدروفایبر» را بر عهده دارم که از اوایل سال ۹۸ شروع شده و خوشبختانه با تخصص و همت اعضای تیم به محصول اولیه دست یافتیم.
دکتر عزیزی ضمن اشاره به اینکه زخم پوش های هیدروفایبر از زخم پوش های مدرن و پرکاربرد در زمینه درمان انواع زخم ها بخصوص زخم های مزمن و ترشحات نسبتاً بالا می باشند، اظهار نمود: اغلب این محصولات ساخت شرکتهای آمریکایی و اروپایی است و تکنولوژی ساخت آن ترکیبی از تکنولوژی هیدروفایبر و هیدروکلوئید است که نسبتاً سری است. کشور ایران هنوز به تکنولوژی ساخت آن دست نیافته است و محصولات موجود در کشور وارداتی بوده که هزینه گزافی دارند. با عنایت به موارد ذکر شده، هدف رسیدن به این تکنولوژی و تولید محصولات داخلی باکیفیت مشابه محصولات خارجی و رسیدن به خودکفایی است.
مدیر گروه بیومواد سرامیکی پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی یزد در ارتباط با مشکلات و موانعی پیش روی به سرانجام رسیدن اجرای این طرح اظهار داشت: بحث تحریم جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز و همینطور نبود یک سری امکانات و تجهیزات یکی از اشکالات پیش روی طرح است که با درایت و تجارب اعضای متخصص تیم و جایگزینی تکنیک مناسب جهت تولید، مرتفع شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، وی بیان نمود: خوشبختانه این طرح تقریباً به اتمام رسیده و نمونه اولیه باکیفیت مطلوب ساخته شده است و هم اکنون جهت دریافت مجوزها و تجاری سازی محصول درحال برنامه ریزی هستیم.
دکتر عزیزی در انتها اظهار نمود: امید است با مدیریت صحیح و پیگیری های مجدانه، پروژه های فناورانه بیشتری تعریف و در دست اجرا قرار گیرد و از تحریم ها برای رسیدن به استقلال استفاده نماییم و دست اجنبی و استکبار از مملکتمان قطع شود.

منبع: