برگزاری مسابقات ادبی عاشورایی ویژه دانشجویان سراسر کشور

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران در جهت شناخت و اشاعه فرهنگ غنی قیام عاشورا، مسابقات ادبی عاشورایی ویژه دانشجویان سراسر کشور را برگزار می نماید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دانشجویان علاقمند شرکت در این مسابقه مناسبتی می توانند آثار خودرا در دو بخش داستان کوتاه و خاطره با موضوعات عاشورایی حداکثر تا ۶ مهر ماه ۱۴۰۰ بوسیله سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به آدرس BookRC.ir ارسال نمایند.
آثار ارسالی شامل داستان کوتاه و خاطره باید حداکثر در ۱۰ صفحه با فونت ۱۴ تنظیم و ارسال شوند.
عاشورا، قیام امام حسین(ع)، تأثیر عاشورا در جهان معاصر، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه قیام عاشورا، مقاومت پرچمدار تداوم پیام عاشورا، شخصیت و سلوک امام و اصحاب ایشان، جایگاه شهادت و آزادگی در آموزه های دینی و زندگی در جهان امروز، جایگاه امامت و ولایت در رهبری و هدایت جامعه از موضوعات مسابقه ادبی عاشورایی در بخش داستانی است.
همین طور شرکت در عزاداری عاشورای حسینی برای اولین بار، آئین های خاطره ساز عزاداری، تأثیر عاشورا بر زندگی شخص و اطرافیان و… همچون موضوعات این مسابقه در بخش خاطره تعیین شده است.
بعد از دریافت و داوری آثار ارسال شده، نتایج مسابقه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ اعلام می شود و به ۵ اثر برگزیده هر بخش، جوایز ۳ میلیون ریالی اهدا می گردد.
گفتنی است، دانشجویان جهت شرکت در این مسابقه باید در سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران ثبت نام کنند.

منبع: