استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی و کنترل نوزادان نارس

به گزارش ربات کشاورز محققان استرالیایی از طراحی یک سیستم هوش مصنوعی اطلاع داده اند که میتوان آنرا به دوربین های دیجیتال افزود تا شناسایی و کنترل نوزادان نارس تسهیل شود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از زد دی نت، پزشکان با استفاده از این سیستم می توانند به صورت خودکار نوزادان نارس را از روی چهره و پوست آنها شناسایی کنند و از راه دور نشانه های حیاتی آنها را کنترل و بررسی نمایند تا در صورت ضرورت مراقبت های خویش را تشدید کنند.
استفاده از این سیستم احتیاج به کاربرد سنسورهای الکتریکی تماسی را از بین می برد. این حسگرها تنها با افزودن صفحات چسبناک قابل استفاده هستند که می تواند منجر به پارگی پوست و عفونت های احتمالی در نوزادان شود. در مقابل استفاده از دوربین های ویدئویی غیر تماسی هوش مصنوعی هیچ صدمه جانبی برای نوزادان ایجاد نمی نماید.
این دوربین های فوق دقیق می توانند برای کنترل ضربان قلب و تنفس نوزادان هم مورد استفاده قرار بگیرند. هوش مصنوعی دوربین های مورد اشاره باعث می شود تا آنها حتی با بررسی حرکات بدن نوزادان هم بتوانند در مورد عادی یا غیرعادی بودن وضعیت آنها به جمع بندی برسند.
همه ساله در جهان ده درصد نوزادان به علل مختلف نارس به دنیا می آیند و این تکنولوژی جدید به حفظ جان آنها کمک می نماید. دقت این سیستم در بررسی و کنترل نوزادان نارس برابر با ۹۹.۷۸ درصد اعلام شده است.

منبع: