معاون علوم پزشکی اراک خبر داد: همکاری با جهاددانشگاهی استان مرکزی جهت راه اندازی کلینیک های درمانی

به گزارش ربات کشاورز مرکزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: از هر گونه خدمات در زمینه زنان استقبال می نماییم و امیدواریم که مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان به مجموعه ای برای خدمات رسانی ویژه به بانوان تبدیل گردد.

دکتر بهمن صادقی سده، روز گذشته، ۱۳ شهریورماه در بازدید از مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی ضمن اشاره به این که در نظام تعاون اجتماعی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برعهده نظام های دولتی است و همین مورد شلوغی بیمارستان ها و کلینیک ها و صفوف طولانی در این مراکز را رقم می زند، راه حل کنترل شرایط را استفاده از ظرفیت های جانبی دانست و اظهار داشت: در استان مرکزی متاسفانه از ظرفیت های نظامی مانند سپاه و ارتش بهره مند نیستیم و در حقیقت، سپاه و ارتش در استان ظرفیت های درمانی گسترده ای در اختیار ندارند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی استان فعال است و در کنار آن جهاد دانشگاهی نیز فعالیتهای خوبی را آغاز نموده است، اظهار داشت: بعنوان متولی موضوع درمان در استان، فقط به دنبال ارائه خدمات درمانی کیفی هستم و این که چه کسی این خدمات را ارائه می دهد اهمیت بالایی ندارد. خدمات درمانی باید در کوتاهترین زمان و با بالاترین کیفیت به مردم ارائه شود و خوشبختانه این ظرفیت در جهاد دانشگاهی استان موجود است. مرکز درمانی این نهاد از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز شهر مستقر است که دسترسی را ساده کرده و در فضاها و طبقات مجزا خدمات دهی دنبال می شود و با حضور کادر پزشکی و پیراپزشکی رد این مرکز، مشکل خاصی دیده نمی گردد.

دکتر صادقی ضمن اشاره به ارائه خدمت در زمینه درمان ناباروری در استان، اضافه کرد: باتوجه به سیاست های موجود در حوزه تعداد فارغ التحصیلان درمان ناباروری و فلوشیپ زنان و جذب نیروها در پایتخت، در استان هایی مانند استان مرکزی، دسترسی به چنین خدماتی مشکل تر انجام شده است، اما با اینهمه، ظرفیت و پتانسیل جهاد دانشگاهی و مرکز درمان ناباروری در استان مرکزی قابل قبول است و دستورات لازم جهت استقرار مسئول فنی ناباروری در این مرکز در هفته گذشته داده شد و اگر مشکلی در این حوزه هست، اعلام گردد تا مراتب کار به سرعت پیگیری شود.

وی اشاره کرد: امکانات و تجهیزات موجود در این مرکز بسیار عالی و استاندارد است و به آسانی می توان اهداف مدنظر را محقق کرد، تنها در موضوع استقرار مسئولان فنی و شیفت های کاری مباحثی وجود دارد که نهایت همکاری را در این خصوص با جهاد دانشگاهی خواهیم داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به این که تا قبل از ورود جهاد دانشگاهی به ارائه خدمات آزمایشگاه ژنتیک، هیچ مرکزی تحت این عنوان در استان وجود نداشت، اظهار داشت: ۱.۵ سال پیش خدمات ژنتیک یکی از کمبودهای استان به شمار می رفت و تلاش بر این بود که بخش دولتی چنین آزمایشگاهی را راه اندازی کند، اما به علت شیوع بیماری کرونا اولویت ها جابجا شد و امکان تامین منابع مالی میسر نشد، ولی با عنایت به این که هدف تنها ارائه خدمت است، درباب رفع اشکال مسئول فنی این آزمایشگاه نهایتاً تا اوایل هفته آینده دستورات لازم را خواهم داد تا این مسئله رفع و آزمایشگاه فعال شود.

وی به فعالیت کلینیک دیابت و حتی فراتر از آن به کلینیک زخم اشاره نمود و اضافه کرد: کمبود این کلینیک در استان محسوس است چونکه تعدادی از بیماران ناچار به مراجعه به سایر استانها هستند، شاید این خدمت فراوانی بالایی نداشته باشد، اما به هر حال خدمتی است که بر زمین مانده است، به ویژه این که می توان با خدمات کلینیک دیابت مانع قطع عضو بیماران دیابتی شد، بنابراین تمایل بر این است که به هر روشی این کلینیک راه اندازی شود و اگر دستورالعمل های فعلی مانع فعالیت کلینیک باشد شخصا پیگیری های لازم را خواهم داشت تا این کلینیک در استان فعال شود.

وی با اشاره به اینکه درباب راه اندازی کلینیک آسم و آلرژی نیز با مرکز درمان جهاد دانشگاهی همکاری می نماییم، اضافه کرد: البته از هر گونه ارائه خدمات درمانی در زمینه زنان استقبال می نماییم و امیدواریم که این مرکز، مجموعه ای ویژه برای ارائه خدمات به بانوان باشد. این مرکز می تواند به حوزه جراحی زنان و دندانپزشکی بانوان به ویژه زنان حامله ورود کند.

صادقی سده درباب تامین منابع مالی اشاره کرد: تامین منابع مالی باید بوسیله وزارت بهداشت انجام گیرد، اما تخصیص ها در قالب طرح تحول نظام سلامت متناسب با نیاز استانها نیست، با این حال، رقم کمک های دولتی که باید انجام می گرفت را اعلام کنید اساسا در حد توان تلاش می نماییم با جابجایی ردیف مالی امکان استفاده حداکثری از پتانسیل موجود و انگیزه مدیریتی موجود در مجموعه فراهم گردد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، معاون درمان علوم پزشکی اراک در ادامه از بخش های مختلف درمانی مجموعه درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی بازدید کرد.

منبع: