رئیس جهاد دانشگاهی ایلام: اعتماد به جوانان زمینه ساز اقتصاد دانش بنیان است

ایلام رییس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام اظهار داشت: باید با نگاه به ظرفیت های درونی و اعتماد به جوانان فرهنگ خودباوری را در امتداد شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در استان ایلام نهادینه نماییم.
«سید غلامرضا حسینی» در پنجمین جلسه شورای پذیرش و سرمایه گذاری این مرکز با اشاره به اهمیت نوآوری و خلاقیت، اظهار نمود: اگر بسیاری از مشاغل سنتی استان بحث خلاقیت و نوآوری به کارهای تجاری خود برای تولید محصولات مختلف مبتنی بر دانش و تکنولوژی روز وارد کنند شاهد اتفاقات بسیار خوبی در رونق اقتصاد و اشتغال خواهیم بود.
وی با اشاره به وجود جوانان نخبه و با استعداد در این استان اظهار داشت: باید با نگاه به ظرفیت های درونی و اعتماد به جوانان فرهنگ خودباوری را در امتداد شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در استان ایلام نهادینه نماییم.
حسینی با اعلان اینکه یکی از محورهای اصلی نوآوری، فناوری و مشاغل نوظهور بحث تیم سازی است، اضافه کرد: امروزه داشتن یک تیم خوب رمز موفقیت یک کسب وکار است و باید بمنظور توسعه اقتصادی استان کارهای گروهی و مشارکتی در جامعه فرهنگ سازی شود.
اضافه می شود در این نشست اعضا به توسعه تعاملات و هم افزایی با نهادهای در رابطه با امور جوانان، جذب حمایت ها بمنظور توسعه تجهیزات سخت افزاری مرکز منش ایلام، تداوم کارهای مرکز و توسعه آن در سایر مناطق استان خصوصاً مناطق محروم و کم برخوردار تاکید کردند.
همچنین در این جلسه با حضور اعضای شورای پذیرش و سرمایه گذاری مرکز منش ایلام از شرکت کنندگان برتر رویداد ایده شو «سخمه» تجلیل شد.
در این مراسم، از خانم ها فاطمه مرادی، لیلا زینی وند و اسما یوسف زاده بعنوان نفرات برگزیده نخستین رویداد ایده شو سخمه با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر گردید، همین طور از خانم زهرا آتش بار بعنوان دبیر رویداد و خانم ها کبری پاک نژاد، زهرا تباشیر و فرشته نصرت پور داوران این رویداد تجلیل شد.
رویداد ایده شو سخمه با محوریت طراحی لباس های بومی و محلی استان و برگزاری نمایشگاه از ۳۰ ارسالی به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام ۲۱ شهریورماه امسال انجام شد.
این رویداد در امتداد طرح شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام، جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام، مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام، خانه مد و لباس استان ایلام و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری جوانان استان ایلام انجام شد.