حفاری و کابل گذاری همزمان با ماشین ایران ساخت امکان پذیر شد

به گزارش ربات کشاورز یک شرکت دانش بنیان با طراحی دستگاه حفر و نصب همزمان کابل و لوله، هزینه ها و تبعات عملیات عمرانی را در بخش های مختلف کم کرد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمدرضا بداقی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: ماشین نصب فیبر نوری مکانیزه در مدلهای مختلف طراحی شده اند. این ماشین ها به صورت همزمان حفاری و نصب فیبر نوری در زمین را انجام می دهند و عرض کمی از زمین را تخریب می کنند.
وی اظهار داشت: همچون خصوصیت های این دستگاه نصب فیبرنوری به صورت همزمان به همراه تخلیه خاک سرندی، پوشش و نصب نوار اخطار و بک فیلد، قابلیت استفاده از سیستم های کنترل، سیستم حرکت هیدرواستاتیک، امکانات رفاهی، گرمایشی و سرمایشی کابین به حساب می آید.
مدیر شرکت افزود: این سامانه همینطور دارای سیستم های ارتعاش گیر و فرکانس گیری کابین، فرمان گیری هیدرولیکی و سیستم تعلیق اختلاف سطح است.
بداقی افزود: از این تکنولوژی در ساخت ترنچرهای باغی هم استفاده می شود. این ماشین در زهکشی مزارع کشاورزی و خطوط انتقال آب مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین می تواند در هر ساعت ۱۰۰ الی ۳۰۰ متر عملیات زهکشی مزارع کشاورزی را به طور کاملاً مکانیزه و ۲۰۰ الی ۴۰۰ متر حفاری و نصب لوله به صورت همزمان را انجام دهد.
به گفته وی، حفاری به وسیله یک بوم و زنجیر حفاری صورت می گیرد که امکان افزایش بوم برای حفاری تا عمق ۳ متر و عرض ۴۰ الی ۷۰ سانتیمتر در بوم اول و از ۷۰ الی ۱۰۰ سانتیمتر در بوم دوم را می تواند محقق کند.
وی اظهار داشت: کاهش زمان حفاری و لوله گذاری یا نصب کابل، از دیگر مزایای ماشین نصب فیبر نوری مکانیزه است. کار با دستگاههای مشابه، روزهای زیادی زمان می برد و تبعاتی همچون ترافیک و سخت شدن تردد را به دنبال دارد در حالیکه استفاده از این دستگاه ایران ساخت، با سرعت بالایی انجام می شود و در همان لحظه، سطح پر می شود.

منبع: