نخستین و تنها مرجع آزمون معیار مصرف انرژی در ماینرها معرفی گردید

آزمایشگاه سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با صدور گواهینامه تایید صلاحیت از طرف مرکز تایید صلاحیت ایران بعنوان نخستین و تنها مرجع آزمون معیار مصرف انرژی در ماینرها معرفی گردید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی و هوشمند مرکز پدافند غیر عامل سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت در حوزه معیار مصرف انرژی تجهیزات استخراج رمز ارزها (ماینر) از سازمان ملی استاندارد ایران (مرکز ملی تائید صلاحیت ایران)، بعنوان نخستین آزمایشگاه و تنها مرجع آزمون در کشور است که دراین زمینه فعالیت می کند.
این گواهینامه نخستین گواهینامه ای است که در حوزه ی تایید استاندارد معیار مصرف انرژی تجهیزات استخراج رمز ارزها (ماینر) از طرف سازمان ملی استاندارد ایران صادر می شود و قبل از این، چنین گواهینامه ای صادر نشده و آزمایشگاهی برای تایید استاندارد مصرف انرژی ماینرها در کشور وجود نداشت.
حمیدرضا عابدی، مدیر آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی و هوشمند سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اعلام این خبر اظهار نمود: باتوجه به مصرف بالای برق و مشکلات به وجود آمده در شبکه برق کشور و با وجود واردات ۲۰ هزار بسته ماینر از مبادی رسمی و ۶۰ هزار بسته ماینر از مبادی غیر رسمی، تا حالا هیچ کنترلی بر روی کیفیت این تجهیزات از نظر اندازه گیری مصرف انرژی وجود نداشت. بدین سبب آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی و هوشمند جهاددانشگاهی صنعتی شریف در امتداد تخصص، تجربه و مسئولیت اجتماعی خود در این مساله که نیاز امروز کشور نیز هست، گام نهاد و موفق شد گواهینامه تائید صلاحیت لازم را از مراجع مربوط دریافت کند.
عابدی اظهار داشت: با صدور این گواهینامه برای آزمایشگاه سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، واردکنندگان و استفاده کنندگان و دارندگان مزرعه های استخراج رمز ارز می بایستی تجهیزات خودرا پیش از راه اندازی، برای دریافت گواهینامه در حوزه معیار مصرف انرژی، به این آزمایشگاه ارسال نماید.
وی ادامه داد: آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی و هوشمند با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت، بعنوان آزمایشگاهی پیشرو در حوزه آزمون تجهیزات الکترونیکی به شمار می آید و تلاش می کند با طراحی برنامه های نوگرا، نیازهای پیش رو را شناسایی و متناسب با آن، خدمات جدید و بهادار ای به جامعه ارائه کند.
عابدی به خدمات تخصصی این آزمایشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: اکنون با تاکید بر توانمندی متخصصانی متعهد، در حوزه های مختلف همچون آزمون تخصصی تجهیزات حفاظتی دوربین مدار بسته، معیار و اندازه گیری مصرف انرژی تجهیزات فعالیت می نماییم و آزمایشگاه “سامانه های الکترونیکی و هوشمند” دراین زمینه ها فعال و در این راه، پیشگام است.