ساعتی گلی با خاصیت دیازپام!

ربات کشاورز: گل ساعتی، گیاهی آرام بخش، مسکن و خواب آور بوده و برای درمان بی خوابی، مانند دیازپام اثربخش است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مهندس حسین راغ آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: گل ساعتی که با نام گل ساعت نیز شناخته می شود، گیاهی با طبیعت گرم و خشک است که از گل و اندام های هوایی گیاه در طب گیاهی استفاده می شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این گیاه آرام بخش، مسکن و خواب آور است و برای رفع تشنج از آن استفاده می شود، اضافه کرد: این گیاه برای رفع استرس و اضطراب اثر بسیار خوبی دارد و برای رفع لرزش افراد سالخورده یک قاشق مرباخوری از گیاه در یک لیوان آب به صورت دم کرده استفاده می شود. گل ساعتی، فشارخون را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مانند دیازپام اثربخش است و برای آرامش کودکانی که فعالیت بیش از حد دارند، مؤثر است.

مهندس راغ آرا با اشاره به اینکه برای رفع سرگیجه، سردرد و درمان حالت افسردگی از این گیاه استفاده می شود، اظهار داشت: گل ساعتی برای رفع عوارض یائسگی و گرگرفتگی اثرات مفیدی دارد، نشستن در دم کرده این گیاه برای درمان بواسیر اثرات درمانی دارد و برای تقویت قوه بینایی نیز اثربخش است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، میزان مصرف این گیاه را روزی دو نوبت به میزان ۰.۵ تا یک گرم است؛ همین طور مصرف بیش از حد مجاز آن موجب ایجاد خواب آلودگی می شود. مصرف این گیاه در زمان حاملگی و شیردهی و همین طور برای کودکان زیر سه سال منع شده است.

منبع: