نماینده ولی فقیه در استان ایلام: کوشش های جهاددانشگاهی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان قابل تقدیر است

به گزارش ربات کشاورز ایلام نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار داشت: جهاددانشگاهی کوشش های خوبی را برای تحقق اقتصاد دانش بنیان داشته است و امیدواریم همه دستگاهها و نهادها دست به دست هم بدهند تا خلاء های موجود برای تبدیل علم به تولید و ثروت پر شود.
حجت الاسلام والمسلمین «اله نور کریمی تبار» در مراسم اختتامیه ی نخستین رویداد «ایده شو» کشاورزی استان که به همت جهاددانشگاهی استان، سازمان جهادکشاورزی استان و صندوق پشتیبانی از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان ایلام برگزار شد، اظهار نمود: مجاهدت های مردم ایران در جنگ تحمیلی با دستان خالی همیشه الگویی موفق برای غلبه بر موانع است.
وی با اشاره به حضور جوانان و دانش آموزان در جنگ تحمیلی اظهار داشت: شهید فهمیده نمونه ی عالی نسلی است که با اعتقاد قهرمان رزمی شد و با سن کم الگوهایی بی نظیر را برای ایران اسلامی ترسیم کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با کم نظیر دانستن استعدادهای استان ایلام، اظهار داشت: در مسافرت رییس جمهور تاکید کردم که استان ایلام دارای چهره هایی در حد معاون وزیر است و لیستی دراین زمینه نیز ارائه شده است.
کریمی تبار حضور جوانانی مخترع و کارآفرین با۲۸ سال سن و ۹۰ اختراع را نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت: از این جوانان زیاد داریم اما در مرحله ی ثبت اختراع گرفتار مشکل هستند که باید مسئولان برای این مهم چاره اندیشی کنند.
وی اشاره کرد: جوانانی که با سرمایه خود و یا حتی قرض و برمبنای نیاز جامعه اختراعی را انجام می دهند نباید معطل مجوز باشند و یا در ثبت اختراع با مشکل مواجه شوند و با پاسکاری آزار می بینند و اذیت می شوند و این اجحاف در حق نخبه های علمی است.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام اشاره کرد: باید قوانین و بخشنامه ها را به سود نخبگان و مخترعین تفسیر کرد و در قراردادها کوشش کرد به نوآوران بصورت ویژه کمک کرد.
امام جمعه ایلام افزود: جهاددانشگاهی کوشش های خوبی را برای تحقق اقتصاد دانش بنیان داشته است و امیدواریم همه دستگاهها و نهادها دست به دست هم بدهند تا خلاء های موجود برای تبدیل علم به تولید و ثروت پُر شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با تاکید بر تامین نیازهای مالی مخترعان و مبتکران، اظهار داشت: اگر موانع بر سر راه مخترعان برداشته شود تولید و اشتغال رونق خواهد گرفت.
کریمی تبار با اشاره به استعدادهای استان اظهار داشت: ایلام با دارا بودن منابع بیشمار و با جمعیت کم بهشت سرمایه گذاری در همه عرصه ها است و باید از فرصت اربعین نیز نهایت استفاده را برد و نباید مسئولان دراین زمینه فرصت سوزی کنند چون هر نوع فرصت سوزی دراین زمینه ناشکری است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، نماینده ی ولی فقیه در استان ایلام پس از این جلسه از بخش های مختلف جهاددانشگاهی استان و نمایشگاه مشاغل خانگی بازدید کرد.

منبع: