شهربازی رباتیک طراحی می شود

ربات کشاورز: پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان در صدد تکمیل یک شهربازی رباتیک برای کودکان با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی هستند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، اهمیت ورود درست کودکان به حوزه های فناورانه به اندازه ای است که فعالان فناور یک شرکت دانش بنیان برای این مهم، یک شهربازی هوشمند طراحی نموده اند.
حسین ذبیحی خیبری مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: محصولاتی که ما تولید می نماییم تکنولوژی را به زندگی کودکان وارد کرده و سبب می شود تا آنها، خیلی زودتر یک زندگی تکنولوژیک را تجربه کنند.
وی اضافه کرد: این شرکت دانش بنیان، یک شهربازی رباتیک ساخته که یک ربات در راس آن قرار دارد و یکسری بازی های تکنولوژیک را هدایت می کند. در این اساب بازی های هوشمند، برای آموزش و سرگرمی کودکان، از هوش مصنوعی استفاده شده؛ بطورمثال گوشی موبایل به ابزاری تعاملی تبدیل و کودک با آن بازی کرده و مراحل پیش می رود و گوشی موبایل به قطعات متصل می شود.
ذبیحی خیبری اشاره کرد: البته که این بازی مشابه خارجی چندانی ندارد و با اهمیت ترین نوع آن آمریکایی است اما امتیازی که نمونه ایرانی در قیاس با نمونه های مشابه خارجی دارد آنست که قابلیت کار در هر نوع گوشی را دارد. حال آن که نمونه های خارجی تنها با آیپد کار می کنند. این شرکت با این قبیل ابتکارها، موفق به دریافت جایزه یونیسف شده است.
به گفته وی، برای تولید این محصول ایران ساخت که هم اکنون در مراحل نهایی قرار دارد، ۱۰ نفر بطور مستقیم مشغول فعالیت هستند که در ادامه و با ورود به بخش بازاریابی و دیگر بخش ها، تعداد نفرات شاغل مستقیم و غیرمستقیم، بیشتر می شود.

منبع: