دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته مطرح کرد؛ علل تاخیر در استفاده از تاکسی های هوایی

به گزارش ربات کشاورز دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی درباره علت تاخیر در پروژه تاکسی های هوایی در کشور اظهار داشت: فرآیند دریافت مجوز یکی از چالش های این تاکسی های هوایی بوده که پرواز آنرا به تاخیر انداخته است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، دکتر منوچهر منطقی امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور که در محل ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته برگزار شد، اظهار داشت: یکی از پیشنهادات برای حمل و نقل هوشمند این است که باتری موتورسیکلت ها به صورت سوآپ طراحی شود که شارژ آنها با سهولت بیشتری انجام گیرد و هزینه های باتری را کم کند.
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته افزود: بنا داریم در چارچوب طرحی برای اتوبوس و کامیون یک پلت فرم را به بهره برداری برسانیم تا نوسازی در این بخش حمل و نقل صورت گیرد.
منطقی افزود: هم اکنون بخش عمده خودرو های موجود در کشور تولید داخل و بخشی از آن چینی است که میتوان برای تولید آنها از یک پلت فرم استفاده نمود.
به گفته وی، این طرح به وزیر کشور عرضه شده تا از آن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بهره ببریم.
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ضمن اشاره به تاکسی هوایی اظهار داشت: پروژه تاکسی هوایی هنوز عملیاتی نشده ولی اجرای آن در بعضی استان ها به صورت اورژانسی انجام می گیرد.
منطقی اضافه کرد: توزیع سریع دارو یا رساندن قطعات حیاتی در کارخانجات مختلف از دیگر زمینه های کاربردی تاکسی هوایی هستند.
به گفته وی، مشکل اصلی اجرای این طرح عرضه مدل اقتصادی و مقرون به صرفه است. بعنوان مثال اگر بخواهیم گارد پرواز برای یک تاکسی هوایی با ظرفیت ۹ نفره را تعریف نماییم، ظرفیت مسافران آن کاهش خواهد یافت.
منطقی، طولانی بودن فرایند دریافت مجوز برای تاکسی هوایی را از دیگر چالش های این طرح عنوان نمود.
وی افزود: طرحی در این حوزه به شورایعالی هواپیمایی ارسال کردیم و در صورت تصویب، این فرآیند کوتاه تر خواهد شد.
دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل اظهار داشت: اجرای پایلوت در ۱۸ منطقه کشور، تعریف و در یک منطقه که گلبهار مشهد است، اجرایی شد.

منبع: