مجادله ایلان ماسک و برنی سندرز بر سر مالیات ثروتمندان

ربات کشاورز: ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا روز یکشنبه به مجادله لفظی با برنی سندرز سناتور چپگرای آمریکایی بر سر دریافت مالیات عادلانه از شهروندان ثروتمند پرداخت.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از رویترز، سندرز روز گذشته با ارسال پیامی در توئیتر نوشت: ما باید بخواهیم تا افراد فوق العاده ثروتمند سهمی عادلانه از ثروتشان را بپردازند. ایلان ماسک در واکنش به سندزر و با هدف تمسخر سن و سال وی که ۸۰ ساله است در توئیتر پاسخ داد: من داشتم فراموش می کردم که تو هنوز زنده هستی!
ایلان ماسک که میزان ثروتش از یک تریلیون دلار هم فراتر رفته قبل از این مقداری از سهام خود در تسلا را به ارزش ۶.۹ میلیارد دلار واگذار کرده است. وی در توئیت دیگری دراین زمینه خطاب به سندرز نوشت: از من می خواهی تا سهام بیشتری را بفروشم برنی؟ فقط لغتش را بگو.
توئیت سندرز در شرایطی ارسال شده که دولت آمریکا در کوشش برای افزایش میزان مالیات دریافتی از افراد فوق العاده ثروتمند در این کشور است. دموکرات های سنای آمریکا به دنبال اجرای طرحی برای دریافت مالیات از سهام و دیگر دارایی های قابل مبادله افراد ثروتمند هستند. هدف از این کار تامین هزینه های اجرای طرح جو بایدن رییس جمهور آمریکا بمنظور صرف هزینه برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و بازسازی زیرساخت های ایالات متحده است.
یک هفته پیش، ماسک توییت کرد اگر کاربران توئیتر فروش سهام توسط وی را تأیید کنند، او ۱۰ درصد از سهام خودرا می فروشد. حدود ۵۷.۹ درصد از کاربران به فروش سهام رأی دادند و وی این پروسه را شروع کرد.

منبع: