رئیس جهاددانشگاهی واحد استان: مسابقات ملی مناظره دانشجویان نویدبخش ارتقاء تفکر خلاق است

ایلام رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام اظهار داشت: مسابقات مناظره دانشجویان نویدبخش توسعه فرهنگ گفت و گو، ارتقای تفکر خلاق، تقویت دانش و تمرین کارهای گروهی در کشور است.
«سیدغلامرضا حسینی» در مراسم اختتامیه ی مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اظهار نمود: در قرن ۲۱ شاهد تغییرات جدی در زمینه های مختلف هستیم و این تغییرات نیز نیازهای جدیدی را برای جامعه به وجود آورده که دانشگاه و دانشگاهیان باید نقش متفاوتی برای حل این نیازها داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت کرسی های آزاداندیشی، اشاره کرد: اساسا عقلانیت، خردجمعی، خلاقیت و تعامل در حل این نیازها و توسعه علمی کشور اثرگذار می باشد، بنا بر این کرسی های آزادآندیشی یکی از مطالبات جدی و همیشگی مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و دانشجویان است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام اشاره کرد: ایجاد یک محیط علمی، اخلاق مدارانه و قانونمند و بیان آزادانه دیدگاه های موافق و مخالف می تواند نتایج مطلوب و سازنده ای در امتداد رشد و تعالی مادی و معنوی کشور داشته باشد.
حسینی اشاره کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران هر ساله توسط سازمان دانشجویان با شعار مناظره فرصتی برای یادگیری و با اهداف توسعه فرهنگ گفت و گو، ارتقای تفکر خلاق، تقویت دانش و تمرین کارهای گروهی انجام می شود.
وی از میزبانی دانشگاه ایلام از این مسابقات تقدیر و ابراز امیدواری کرد با هم افزایی شاهد گسترش کارهای اثربخش در سطح دانشگاه های استان باشیم.
دکتر «حمیدرضا امامی پور» نماینده هیئت داوران توضیحاتی را درباره مولفه های داوری در این مسابقات اعلام نمود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در این مسابقات تیم های هانا و نواندیش از دانشگاه ایلام اول و دوم شدند.