دانشجویان دانشگاه هنر به آلمان اعزام می شوند

دانشگاه هنر دانشجویان منتخب رشته های سینما و انیمیشن را برای بار دوم به آلمان اعزام می کند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، فاز دوم پروژه تولید فیلم مشترک دانشگاه هنر با دانشگاه فیلم بابلزبرگ کنراد وولف آلمان با حمایت مؤسسه تبادلات دانشگاهی آلمان (DAAD) در حال انجام می باشد و به همین مناسبت نشستی میان این افراد منتخب با سید حسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر برگزار گردید.
در ابتدای این نشست دکترداریوش اسماعیلی عضو هیات علمی دانشکده سینما و تئاتر بعنوان سرپرست و مدیر اجرایی این پروژه توضیحاتی در مورد فاز اول که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و آماده سازی مقدمات و برگزاری جلسه های آنلاین بین دو گروه ایرانی و آلمانی توضیحاتی ارائه کرد.
سپس دکتر سید حسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر، ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان منتخب اظهار داشت: بدون شک ارتباطات فرهنگی با خارج از مرزهای این سرزمین مبحث بسیار مهمی است که مغفول مانده است و طی سالهای اخیر با تلاشهای انجام شده، همکاریهای خوبی شکل گرفته که خیلی از آنها در جریان است.
ایشان در ادامه اضافه کرد: جامعه هنری کشور و خصوصا دانشگاه هنر برای صدور آنچه دارد ابزاری جز هنر ندارد. هنر زبان مشترک همه ملت ها به حساب می آید که نیازی به ترجمه ندارد اما آنچه مهم می باشد و هنرمندان باید به آن توجه داشته باشند این است که با استفاده از زبان، میتوان فرهنگ دینی، سنتی و منطقه ای را معرفی نمود. و اگر این نباشد راه را خطا رفته ایم. از شما دانشجویان که سفیران این سرزمین هستید انتظار می رود دقت لازم در این مورد را به خرج دهید که اگر این گونه نباشد تمام هزینه های انجام شده و انرژی های صرف شده به هدر خواهد رفت و به سر منزل مقصود نخواهیم رسید.
همچین دکتر علیرضا گلپایگانی رئیس دانشکده سینما و تئاتر ضمن تشکر از دکتر سلطانی بیان نمود: آنچه می تواند شاخصه ی اصلی شما باشد حفظ هویت است و نباید فراموش کرد که موفقیت آثار هنرمندان ایرانی در خیلی از جشنواره ها و مسابقات بین المللی به علت حفظ همین فرهنگ و هویت ایرانی است.
شایان ذکر است، در این پروژه دانشجویان رشته های سینما و انیمیشن دو دانشگاه چهار فیلم کوتاه داستانی و یک اثر ترکیبی (Mixmedia) را در شهرهای تهران و برلین تولید می کنند.

منبع: