توسط محققان کشور صورت گرفت؛ تولید ابزار نمودارگیری از چاه نفت

محققان یک شرکت دانش بنیان  موفق به تولید ابزارهای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز در کشور شدند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، سیامک شقاقی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: این شرکت از سال ۸۸ تابحال به صورت تخصصی بر حوزه طراحی و ساخت محصولات اندازه گیری و نمودارگیری از چاه های نفت و گاز متمرکز شده است.
شقاقی اظهار داشت: ابزارهای ساخته شده در این شرکت، با ارسال ابزارهای نمودارگیری به درون چاه تا عمق ۶ کیلومتری، عمل مانیتورینگ را انجام می دهد و مهندسان نفت هم با مشاهده این نمودارها و اطلاعات، متوجه اقدامات تکمیلی در درون چاه می شوند.
وی محصولات در رابطه با حفاری، محصولات پس از لوله گذاری و سیستم های سطحی قابل استفاده برای مانیتورینگ درون چاه ها و ابزارهای درون چاهی را از ابزارهای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز اعلام نمود و اظهار داشت: این ابزار در گذشته به کشور وارد می شد و جزو ابزارهای خاص و حساس صنعت نفت به شمار می رفت.
به گفته وی، با عنایت به تحریم ها، احتیاج به تولید این ابزار از سوی کارفرما احساس شده و با عنایت به سوابق فعالیت این مجموعه، ساخت این ابزار در دستور کار شرکت ما قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان در مورد صادرات محصولات این شرکت هم اظهار داشت: حالا پتانسیل تأمین ابزارهای مورد نیاز کشور در داخل و صادرات این ابزارها را داریم.
وی اضافه کرد: شرکتهای اروپایی و آمریکایی در این حوزه فعالیت می نمایند و رقیب اصلی ما محسوب می شوند.

منبع: