معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری خبرداد؛ آغاز پذیره نویسی یک صندوق جسورانه در فرابورس از امروز

به گزارش ربات کشاورز معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از پذیره نویسی یک صندوق جسورانه با سرمایه اولیه هزار میلیاردریال از ۲۷ آذر تا چهارم دیماه سالجاری اطلاع داد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، علی ناظمی اظهار داشت: صندوق جسورانه ای که صندوق نوآوری و شکوفایی، حوزه هنری انقلاب اسلامی و یک شرکت از موسسان آن هستند مبادرت به پذیره نویسی در فرابورس کرده است.
وی ضمن اشاره به این که تعداد کل واحدهای پذیره نویسی این صندوق یک میلیون واحد است، اظهار نمود: دوره فعالیت این صندوق که در حوزه های صنایع خلاق، فناوری اطلاعات، گردشگری و صنایع دستی، گیم و انیمیشن فعالیت می کند، هفت ساله است که چهار سال ابتدایی آن به دوره سرمایه گذاری اختصاص دارد.
معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری در این صندوق را یکصد هزار تومان اعلام نمود و اضافه کرد: ۲۰ درصد از مبلغ کل صندوق در پذیره نویسی این مرحله انجام و مابقی طی فراخوان های بعدی از خریداران دریافت خواهد شد.
ناظمی ضمن اشاره به حوزه فعالیت این صندوق جسورانه اظهار داشت: تمرکز این صندوق بر روی استارت آپ ها و شرکتهای فعال در حوزه صنایع خلاق و کسب وکارهای اینترنتی است و سرمایه گذاری های صندوق بر روی کسب و کارهایی صورت می گیرد.
معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: سرمایه گذاری در صندوق های جسورانه یک سرمایه گذاری دراز مدت است و ریسک های خاص خویش را دارد و بنابراین پرتفوی صندوق به صورتی تشکیل می شود که پوشش ریسک در آن دیده شده باشد.
وی از پذیره نویسی این صندوق جسورانه با سرمایه اولیه هزار میلیاردریال از ۲۷ آذر تا چهارم دیماه سالجاری اطلاع داد.
ناظمی اضافه کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی تا کنون در ۱۰ صندوق جسورانه با مجموع سرمایه ۱.۴۳۵ میلیارد تومان مشارکت داشته است و در صندوق جسورانه سپهر هم به میزان ۴۰درصد سرمایه گزاری نموده است.

منبع: