در قالب یک کنفرانس علمی انجام شد، بررسی کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماری های تنفسی

به گزارش ربات کشاورز کنفرانس علمی یکروزه «کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماری های تنفسی» از جانب پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برگزار گردید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در این وبینار که با سخنرانی دکتر رضا حاجی آقایی، متخصص فارماکوگنوزی و عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، در ابتدا به گیاهانی که به عنوان گشاد کننده برونش و ضد احتقان مورد استفاده قرار می گیرند اشاره شد. همینطور به داروهای گیاهی و گیاهان دارویی که به صورت استنشاقی، خاصیت ضد احتقان دارند پرداخته شد و در ارتباط با گیاهان دارویی که به عنوان خلط آور و موکولوتیک هستند بحث و تبادل نظر گردید.
ایشان در ادامه به معرفی گیاهان دارویی که به عنوان ضد سرفه مورد استفاده قرار می گیرند پرداخت و گیاهان دارویی که در فرآورده های ضد سرماخوردگی و آنفلوانزا کاربرد دارند و به عنوان نرم کننده و برطرف کننده علایم سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرند، معرفی نمود.
این عضو هیات علمی در این وبینار به خواص دارویی گیاهانی مانند آقطی، خلال دندان، اکالیپتوس، ریش بز و ترکیباتی مانند کدئین، کامفور و منتول اشاره نمود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی در ارتباط با این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
مخاطبان این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصان طب سنتی بودند و این دوره به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش های مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزار گردیده و در انتهای برنامه فایل پاورپوینت عرضه شده و فیلم ضبط شده برنامه هم در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
در پایان، شرکت کنندگان دوره به مدت ۷۲ ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین انتهای دوره شرکت کنند و با پاسخ صحیح به ۷۰ درصد سوالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب نمایند.