پاسخ جهاددانشگاهی به یک خبر؛ کشمکش های سیاسی بزرگترین مانع برای انجام ماموریت هاست

جهاد دانشگاهی در جوابیه ای به یک خبر، ضمن سفارش به رعایت اخلاق و انصاف؛ کشمکش های سیاسی را بزرگترین مانع این نهاد برای انجام ماموریت هایش دانست.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی، در پی انتشار مطلبی در خبرگزاری فارس با عنوان «اعتراض تعدادی از اعضای جهاددانشگاهی به سیاسی کاری های این نهاد»، جهاددانشگاهی در جوابیه ای به این خبرگزاری توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی مخاطبان منتشر نمود که در آن با سفارش به رعایت اخلاق و انصاف، کشمکش های سیاسی را بزرگترین مانع این نهاد برای انجام مأموریت هایش دانست.
در جوابیه جهاد دانشگاهی خطاب به پیام تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس آمده است:

«در پی انتشار مطلبی در سرویس تعلیم و تربیت آن خبرگزاری با عنوان “اعتراض تعدادی از اعضای جهاددانشگاهی به سیاسی کاری های این نهاد” به تاریخ ۱۴۰۰/۹/۳۰ توضیحات زیر برای تنویر افکار عمومی مخاطبان ارسال می شود؛ خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به انتشار آن در خروجی سایت خبرگزاری و در سرویس مذکور اقدام بایسته نمایند.

۱- عموم مردم عزیز و مسؤلان دلسوز کشور و بیشتر از آنان، همکاران محترم عضو جهاددانشگاهی واقفند که کشمکش های سیاسی بزرگترین مانع بر سر راه فعالیتهای راقی این نهاد و انجام مأموریت هایش در راه پیشرفت کشور است؛ این دیدگاه و حفاظت از ساحت جهاددانشگاهی برای دور ماندن از دام های سیاسی که الان به فرهنگ اقدام و عمل این نهاد تبدیل گشته، مرهون سفارش های رهبر معظم انقلاب است که همواره به دنبال ارائه گزارش ها و در دیدارهای مختلف بعد از ابراز خرسندی از اجرای طرح های کلان فناورانه به دست محققان جوان جهاددانشگاهی تاکید فرموده اند. اقدامات این نهاد بالاتر و ارزشمندتر از مجادلات جاری سیاسی توسط برخی مجموعه های سیاسی است که بعضاً کشور را متضرر می نمایند. بنابراین طرح افترا سیاسی کاری و سیاسی بازی برای ناظران منصف که با فعالیتهای جهاددانشگاهی آشنایی دارند محلی از اعراب ندارد و اتفاقاً یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای این نهاد، ارائه و بیان این اصل اساسی است که کار سطح بالای علمی، فناورانه و فرهنگی تنها در محیطی بدون جنجال ها و جناح بازی های بی حاصل سیاسی شکل گرفته و به نتیجه می رسد.

۲- برنامه ریزی و برگزاری نمایشگاه جامع توانمندی ها و دستاوردهای یک نهاد انقلابی در همه حوزه های مأموریتی در بازه زمانی هر ۱۰ سال یک مرتبه آن هم در شرایطی که دولت جدید، مستقر شده و مدیران ارشد اجرائی که غالباً کارفرمایان پروژه های کلان جهاددانشگاهی هستند در وضعیت تثبیت قرار گرفته اند و همینطور قوای مقننه و قضاییه در دوره جدید، برنامه های تحولی خویش را شروع کرده اند، اقدامی کاملاً طبیعی و در جهت توسعه همکاری ها و هماهنگی ها و معرفی ملموس تر ظرفیت های جهاددانشگاهی به حساب می آید. بخصوص این که از آغاز همه گیری کرونا تا امروز که نزدیک به دو سال می گذرد، کشور هم اکنون در بهترین شرایط قرار گرفته است و امکان برگزاری نمایشگاه در این سطح مهیاست.

۳- جهاددانشگاهی بعنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی از هر امکان، فرصت و ابزاری برای تحقق تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی همچون معرفی و تبیین اقدامات مؤثر جهادی و امید آفرینی در میان اقشار مردم بخصوص جوانان بهره می گیرد و عمیقا اعتقاد دارد در شرایط حساس کنونی و فضاسازی های دشمنان، بالا بردن سرمایه اجتماعی و مقابله با خباثت های نرم بدخواهان ایران اسلامی از اوجب واجبات است.

۴- برخلاف آنچه که ادعا شده است تغییرات افراد در جهاددانشگاهی به نسبت موضوع هایی همچون حفظ فرهنگ جهادی، حرکت در راه توسعه علمی و فناورانه و ترویج خودباوری و توان ملی از اهمیت کمتری نزد جهادگران جهاددانشگاهی برخوردار می باشد و مشابه فرآیندی که در نظام سیاسی کشور برای انتخاب و تعیین مسؤلان کشور طی می شود، در این نهاد هم وفق مقررات و اساسنامه مصوب اش، صورت می پذیرد؛ بنابراین حاشیه سازی و ترجیح منفعت های شخصی سیاسی به منافع عمومی جهاددانشگاهی را امری ناپسند می دانیم و همگان را به رعایت اخلاق و انصاف سفارش می کنیم».