نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: چتر حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس بر سر جهاددانشگاهی باز خواهد بود

به گزارش ربات کشاورز نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که نقش آفرینی موثر نیازمند اعتبارات مناسب می باشد، از حمایت کمیسیون فرهنگی از فعالیتهای جهاددانشگاهی اطلاع داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترکی که با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار نمود: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جهاد دانشگاهی که هفته گذشته در تهران برپا شد، به خوبی فعالیتهای این نهاد انقلابی در حوزه های مختلف، بخصوص حوزه فرهنگی را به نمایش گذاشت که این مورد جای تقدیر دارد.
وی افزود: نقش آفرینی در هر حوزه ای مخصوصاً حوزه فرهنگی نیازمند اعتبارات مناسب می باشد. توجه بیشتر کمیسیون فرهنگی به اعتبارات جهاددانشگاهی مدنظر است و چتر حمایت این کمیسیون بر سر جهاددانشگاهی باز خواهد بود. مورد دیگر این که جهاد دانشگاهی نمونه موفقی از پارک های فناوری در حوزه صنایع خلاق فرهنگی را در تهران راه اندازی کرده است که در صورت حمایت، این آمادگی را دارد که در استان ها هم نمونه مشابه را ایجاد نماید. افزودن عنوان پارک های صنایع خلاق فرهنگی به قانون جهش تولید دانش بنیان هم پیشنهاد دیگر جهاد دانشگاهی است که در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی هم در این نشست ضمن اشاره به فعالیتهای جهاد دانشگاهی در حوزه صنایع خلاق فرهنگی، اظهار نمود: هدف از تأسیس جهاددانشگاهی در سال ۱۳۵۹ این بود که اثبات کند بچه های مسلمان و تولیدات انقلاب اسلامی می توانند با تلفیق ایمان، علم و عمل، فعالیتهای شاخصی را به انجام برسانند و در شرایطی که به افراد دین دار افترا زده می شد که با علم و فناوری رابطه ندارند، اثبات شد این افراد می توانند در مرز علم و فناوری حرکت کنند و به این صورت در همان سال ها جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف بخصوص بخش فرهنگی، ساختارگذاری خوبی را انجام داد.

وی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی، تصریح کرد: در این نمایشگاه جهاددانشگاهی نشان داد که کشور هیچ مشکلی در زمینه تولید فناوری های علمی و فرهنگی ندارد و لازم است دولت و مجلس با اقداماتی که در زمینه سیاستگذاری انجام می دهند، موجبات تحول اقتصاد کشور را فراهم نمایند و شاهد الگوی موفقی برای اداره کشور باشیم.
دکتر طیبی در پاسخ به زهره سادات لاجوردی، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران در مورد لزوم توسعه فعالیتهای جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری با عنایت به قانون جوانی جمعیت، اظهار نمود: پژوهشگاه رویان که ذیل جهاددانشگاهی درحال فعالیت است، در ردیف ۱۰ موسسه برتر دنیا در زمینه فعالیتهای علمی و پژوهشی در زمینه درمان ناباروری است و جهاددانشگاهی آمادگی دارد در این حوزه و با هدف کمک به اجرای هرچه موفق تر قانون جوانی جمعیت، اثرگذار باشد.

وی افزود: سال قبل طرحی در مورد توسعه شبکه درمان ناباروری در کشور به مجلس عرضه شد ولی آنگونه که باید مورد عنایت نمایندگان محترم قرار نگرفت و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ به مبحث لزوم توسعه فعالیتهای جهاددانشگاهی در زمینه درمان ناباروری توجهی ویژه شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و دکتر جمال رحیمیان، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی هم در این جلسه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی جهاددانشگاهی عرضه دادند.