با تأکید دو عضو کابینه؛ صنعت خودروسازی دانش بنیان می شود

به گزارش ربات کشاورز در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مبحث دانش بنیان شدن صنعت خودرو مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دیدار سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مبحث دانش بنیان شدن صنعت خودرو مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
در این دیدار که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مسؤلان به تحلیل صنعت خودرو از دیدگاه اقتصاد دانش بنیان پرداختند.
طراحی و توسعه پلت فرم و خانواده محصول مبتنی بر آن با تاکید بر توانایی زنجیره تأمین، همچون راهکار ها و موارد مطرح شده در این نشست بود.
در این دیدار همینطور به ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل معاونت صنایع حمل و نقل درون این ساختار با سه دفتر صنایع خودرو، صنایع ریلی و دریایی و صنایع هوایی اشاره شد.
به گزارش ایرنا، صنعت خودروی کشورمان بعنوان یک صنعت پیشران، در سالهای اخیر از مشکلات و چالش هایی همچون زیان انباشته، کیفیت پایین تولیدات، نحوه قیمت گذاری و بدهی زیاد به قطعه سازان و زنجیره تأمین رنج می برد، اما وزیر صمت کابینه دولت سیزدهم معتقد است: این مشکلات به مفهوم آن نیست که این صنعت را کنار بگذاریم.
فاطمی امین بیان داشت: عده ای می گویند که اگر این صنعت را کنار گذاشته و به واردات خودرو اقدام نماییم به نفع ماست، اما برعکس معتقدم صنعت خودروسازی دارای ظرفیتی است که می تواند به افتخار ملی تبدیل گردد.

منبع: